Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti devansează aeroporturi de renume la mai multe capitole privind calitatea serviciilor, arată un studiu al Consiliului Internaţional al Aeroporturilor (ACI).
Potrivit studiului ACI, la care au participat 125 de aeroporturi din întreaga lume, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti devansează, în aprecierea pasagerilor, aeroporturi precum Londra, Paris Charles de Gaulle, Roma Fumicino, Frankfurt, Milano Malpensa la mai multe capitole privind calitatea serviciilor.
La capitole precum „Meticulozitate şi atenţie în efectuarea controlului de securitate”, „Timp de aşteptare pentru controlul de securitate” şi „Sentimentul de siguranţă şi securitate în aeroport”, AIHCB se plasează înaintea unor aeroporturi precum Paris Charles de Gaulle, Londra, Bruxelles, Madrid, Frankfurt, Milano.
În ceea ce priveşte facilităţile de terminal, AIHCB este perceput ca un aeroport prietenos, în care pasagerii nu au de parcurs distanţe mari până la punctele de interes, fiind dotat cu indicatoare de informare şi direcţionare care facilitează orientarea în aeroport, pasagerii acordând punctaje care plasează AIHCB alături de Viena, Atena, Zurich, Helsinki.
Rezultate bune au fost înregistrate şi la secţiuni precum „Preţuri accesibile pentru parcările publice”, „Uşurinţa de a face conexiuni cu alte zboruri”, „Timpul de aşteptare la control paşapoarte”, „Ambianţa din aeroport”, „Confort în zona porţilor de îmbarcare”.
Pe de alta parte, studiul a indicat şi un potenţial pentru îmbunătăţire în segmente conexe transportului aerian, precum transportul la/de la aeroport, restaurante, shopping, WI-FI, schimb valutar.