Aeroporturile din România au înregistrat în primul semestru o scădere a traficului de circa 2% însă reducerea numărului de pasageri este mai mică decât cea a numărului de mişcări, a declarat, joi, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România, David Ciceo, director general al Aeroportului internaţional Cluj-Napoca 'Avram Iancu'.
‘Pe primele şase luni, pe aeroporturile din România este o scădere a traficului de circa 2%, o scădere a numărului de mişcări. Îmbucurător este că scăderea numărului de pasageri este mai mică decât scăderea numărului de mişcări, ceea ce înseamnă că există o creştere a rolului sectorului pentru companiile aeriene’, a afirmat Ciceo, la ‘Airports Infrastructure & Airlines Forum 2013’.
În ceea ce priveşte Aeroportul Cluj-Napoca, acesta a raportat o creştere de circa 8% a traficului în acest an.
‘Vom depăşi din nou un milion de pasageri. Am reuşit să atragem destinaţii noi, am avut sprijin de la Consiliul Judeţean, dar şi o campanie agresivă de marketing şi de promovare a destinaţiilor’, a precizat el.
Ciceo a făcut referire şi la derularea proiectelor aeroportuare, pe care le-a apreciat drept un ‘proces complex şi deloc uşor’. De asemenea, în opinia preşedintelui AAR, 2013 este cel mai dificil an, cel mai complex, având în vedere criza economică şi presiunea pe care o pun companiile aeriene pentru tarife scăzute şi posibilităţile limitate de finanţare. Cu toate acestea, există foarte multe proiecte de dezvoltare în derulare pe aeroporturile din România.
‘Unul dintre factorii care fac din acest an unul mai complex este competiţia între aeroporturile din România şi competiţia cu aeroporturile din străinătate. În trecut, dar şi acum, se consideră că aeroporturile reprezintă un monopol. Sunt aeroporturi care se bucură de o situaţie de monopol, care au o putere foarte mare de a negocia cu companiile aeriene, dar nu e cazul pentru multe aeroporturi din România’, a explicat directorul aeroportului Cluj-Napoca.
El a dat exemplul acestui aeroport, despre care a afirmat că are o concurenţă destul de puternică. În condiţiile în care se consideră că aeroporturile se concurează dacă sunt situate la mai puţin de 200 de kilometri, Aeroportul din Cluj are ca şi concurenţă aeroporturile Oradea, Tg. Mureş, Sibiu, Satu Mare şi Baia Mare.
‘Deci, Clujul nu este un monopol, dar concurăm foarte mult cu aeroporturile din străinătate pentru atragerea companiilor aeriene şi mai ales a companiilor low-cost, care, pe lângă potenţialul de pasageri, evaluează şi starea tehnică, dar şi facilităţile care le sunt acordate’, a menţionat acesta.
Legat de investiţii, Ciceo şi-a exprimat speranţa că pe 26 octombrie va avea loc primul zbor pe noua pistă a Aeroportului Cluj-Napoca.
‘Pista veche este din 1968 şi am făcut eforturi foarte mari să o menţinem în exploatare. Noua pistă are 2.175 de metri, are performanţe operaţionale puţin mai bune decât pista veche, are o lăţime de 45 de metri şi o capacitate importantă – ar putea ateriza şi un Boeing 747. Sperăm să continuăm cu etapa a doua şi să o extindem la circa 3.400 – 3.500 de metri”, a detaliat reprezentantul Asociaţiei Aeroporturilor din România.
În plus, David Ciceo a mai spus că, recent, Consiliul Judeţean Cluj a adoptat o hotărâre prin care aeroportul se va numi ‘Avram Iancu’.
‘Recent, consiliul judeţean a adoptat o hotărâre pentru a fi denumit ‘Avram Iancu’ (aeroportul – n.r.). Mai sunt câţiva paşi procedurali, aprobări de la diferite comisii, de la Prefectură. Noi considerăm că se va aproba. Avram Iancu este o personalitate a României şi a Transilvaniei şi va fi o posibilitate de a promova o personalitate a României pe plan naţional şi internaţional’, a subliniat Ciceo.
SURSA: Agerpres