ce priveste marcile achizitionate, LG, Samsung si Whirlpool ocupa, la egalitate, primul loc, fiecare brand in parte intrunind cate 10,5% din mentiuni. Pe urmatoarele pozitii se situeaza aparatele Aux (9,2%), Vortex si Hyundai (cate 6,6%), Ariston, Capri Line si Daewoo (cate 5,3%). O treime din persoanele intervievate care detin in casa aparate de aer conditionat au numit si alte marci, cum ar fi Platinum, Daikin, Fuji, Electrolux, Hicon, Galanz etc., ponderea individuala a acestora plasandu-se insa sub pragul de 4%.Caracteristiile tehnice, marca si pretul produsului sunt principalele criterii avute in vedere in momentul achizitiei. Reclama si recomandarea vanzatorului sunt, de asemenea, aspecte de care se tine cont intr-o mare masura, in timp ce numele producatorului, garantia sau sfaturile prietenilor nu influenteaza prea mult decizia de cumparare. Ca modalitate de plata, o pondere importanta a celor care au facut o astfel de achizitie au optat pentru banii lichizi (72,4%), ceilalti recurgand la rate (14,5%) sau la un credit bancar (9,2%). Daca 32% din respondenti considera ca dotarea locuintei cu instalatie de climatizare este necesara „in mare sau chiar in foarte mare masura”, 15% din acestia sunt de parere ca este vorba de o investitie absolut inutila, in timp ce 46% au o pozitie neutra vizavi de acest subiect. Lipsa banilor este principalul motiv mentionat de majoritatea persoanelor care pana acum nu si-au inzestrat casa cu astfel de bunuri de folosinta indelungata. Alte cauze semnalate de intervievati vizeaza aspecte diferite si unele foarte personale: „nu este necesar”, „dauneaza sanatatii”, „costul energiei”, „au fost alte prioritati”, „am copil mic”, „apartamentul este orientat spre nord”, „suport bine caldura”, „am sinuzita”, „stau foarte putin acasa”, „inca se poate fara el”, „am ventilator”, „spatiul de locuit este foarte mic” sau „am aer in curte”. Consumul de lichide, inghetata si fructe, dusurile, purtatul hainelor subtiri din in, iesirile la strand, terase sau padure, gatitul numai seara sau dimineata, berea rece si baile calde sunt modalitati alternative la care recurg unii oraseni pentru a scapa de canicula, in lipsa unui climatizor. Altii se resemneaza si… asteapta ploaia.
Bucurestenii sunt mai decisi
Potrivit rezultatelor sondajului, din totalul celor care nu detin in prezent aparat de aer conditionat, numai 29,6% si-au propus sa achizitioneze unul, in viitor. Cea mai accentuata intentie de acest gen se manifesta in randul bucurestenilor (48%), in timp ce moldovenii sunt mai retinuti, doar 13% exprimand o astfel de optiune. Majoritatea celor care si-au facut planuri in acest sens (65,5%) apreciaza ca abia peste un an sau chiar mai mult vor avea in casa un echipament de climatizare, in timp ce 2,4% isi propun sa nu dureze mai mult de trei luni pana il vor cumpara. Precizam ca cercetarea companiei ISRA Center Marketing Research, din care am extras aceste informatii, a fost efectuata pe un esantion constituit din 1.067 de persoane din mediul urban, cu varsta intre 25 si 65 de ani, iar datele au fost culese in luna august a.c., prin metoda „face-to-face”, pe baza de chestionar.
Aerul conditionat nu este dorit in toate casele
16 septembrie 2004, 12:00
Ultima modificare în 16 septembrie 2004, 15:00
ce priveste marcile achizitionate, LG, Samsung si Whirlpool ocupa, la egalitate, primul loc, fiecare brand in parte intrunind cate 10,5% din mentiuni. Pe urmatoarele pozitii se situeaza aparatele Aux (9,2%), Vortex si Hyundai (cate 6,6%), Ariston, Capri Line si Daewoo (cate 5,3%). O treime din persoanele intervievate care detin in casa aparate de aer conditionat au numit si alte marci, cum ar fi Platinum, Daikin, Fuji, Electrolux, Hicon, Galanz etc., ponderea individuala a acestora plasandu-se i
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Pas in doi in leasingul imobiliar
- Reforma eurolandului este inevitabila
- Ministrul Farcas dezamorseaza „bombitele” europene
- In vestul tarii, traficul cu tigari devine sport de frontiera
- Ce afaceri proaste a mai facut Guvernul
- Romania si EADS, o dragoste veche
- Slujbele tin capul de afis al campaniei din America
- Guvernul sterge reclame „tari” de pe panouri
- Bancile nu se grabesc sa reduca dobanzile
- Depozitele bancare pentru copii sunt la moda