Un pensionar din Targu Jiu s-a gandit la o afacere care sa-i aduca un venit mic, dar sigur. Mircea Radutoiu si-a cumparat, in 2001, din capitala un autoturism marca Mercedes, adus din Germania, care folosea ca ambulanta. A revopsit masina in culoarea neagra si a transformat-o in autoturism pentru servicii funerare. O afacere care la inceput n-a mers deloc, luni de zile neexistand solicitari pentru astfel de servicii. Acum, Mircea Radutoiu are in jur de patru-cinci solicitari pe luna, iar pentru o deplasare in localitatea Targu Jiu, acesta percepe o taxa de 500.000 de lei. In afara localitatii, taxa de inchiriere este dubla, fara cheltuielile cu combustibil. Pe langa aceasta afacere, pensionarul si-a deschis si un magazin cu produse funerare. Cei care apeleaza la el pot beneficia de intreg serviciul funerar.
Autoturismul a fost achizitionat cu 80 de milioane de lei si pentru schimbarea destinatiei proprietarul a adus imbunatatiri de alte 20 de milioane de lei. Masina are o vechime de 33 de ani si, in afara caroseriei, totul este schimbat la ea. Are o putere de 3.200 cmc si motor pe injectie, consuma 20 litri la suta de kilometri si este autorizata de Directia de Sanatate Publica pentru aceasta activitate. In anotimpul calduros, solicitarile pentru masina de servicii funerare sunt reduse, datorita faptului ca aceasta este inchisa, neexistand aerisire. Toamna sunt cele mai multe cereri. S-a intamplat sa fie doua cereri in acelasi timp, dar Mircea Radutoiu a rezolvat imediat problema, apeland la o cunostinta a sa care detine in proprietate o furgoneta. ,,Nu am refuzat pe nimeni niciodata, chiar daca nu au avut bani. Au ramas datori si in momentul in care pot plati ii astept sa-si achite restantele,,, spune proprietarul.
Mircea Radutoiu locuieste intr-un cartier al municipiului Targu Jiu, in care ponderea majoritara o detin cetatenii de etnie roma. si pentru ca este proprietarul unei astfel de masini a avut probleme atunci cand a parcat-o in curte. Superstitiosi, romii au aruncat cu pietre in automobil. De la acel incident n-a mai adus-o acasa si o lasa parcata chiar in centrul orasului. Se poate spune ca in felul acesta reuseste sa-si faca si promovarea ,,produsului,,. Un batran trecator prin centrul municipiului a vazut automobilul si i-a cerut fiului, care-l insotea, ca la inmormantarea sa sa fie transportat cu masina respectiva.
Dupa o scurta perioada batranul a decedat si fiul si-a amintit de dorinta tatalui sau. ,,In acea zi aveam de onorat o alta solicitare, dar cand am auzit povestea l-am rugat pe prietenul meu sa se ocupe de celelalte persoane si eu l-am dus la cimitir pe batran. Am avut noroc ca ceilalti solicitanti m-au inteles,,, spune Mircea Radutoiu.
Pentru Mircea Radutoiu autoturismul de servicii funerare nu este o afacere din care sa iasa bani, venitul anual fiind de 30 de milioane de lei. Nici macar nu si-a recuperat investitia, dar spera intr-o schimbare de mentalitate. El crede ca multi nu apeleaza la aceasta modalitate de transport, intrucat oamenii din zona sunt obisnuiti altfel. Mortul trebuie vazut de toata lumea, iar bocitoarele trebuie sa-l insoteasca.
Afacere funerara: Mercedesul pe post de dric
10 iulie 2003, 12:00
Ultima modificare în 10 iulie 2003, 15:00
Un pensionar din Targu Jiu s-a gandit la o afacere care sa-i aduca un venit mic, dar sigur. Mircea Radutoiu si-a cumparat, in 2001, din capitala un autoturism marca Mercedes, adus din Germania, care folosea ca ambulanta. A revopsit masina in culoarea neagra si a transformat-o in autoturism pentru servicii funerare. O afacere care la inceput n-a mers deloc, luni de zile neexistand solicitari pentru astfel de servicii. Acum, Mircea Radutoiu are in jur de patru-cinci solicitari pe luna, iar pentru
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Firmele de peste Ocean au planuri mari pentru Romania
- Stirile TV sunt in pana de telespectatori
- Cum cresc costurile creditelor de consum
- Statul renunta la 4% din Produsul Intern Brut
- Romanii nu s-au plictisit inca de publicitate
- Simion: „Performantele la Bursa nu se masoara speculativ”
- Strategie pentru pastrarea talentelor
- Sarea-n bucate Managementul Resurselor Umane
- Avioanele Tarom ne costa 400 milioane USD
- Hotararea nr. 400 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari