Noul supliment «120 Afaceri la cheie», lansat săptămåna trecută de revista Capital, a primit confirmarea, prin spaţiile alocate prezentării acestuia de către cele mai importante posturi TV, publicaţii scrise şi online, că interesul pe care îl suscită francizele în Romånia este la cote ridicate.
Concluziile studiului realizat de CHR Consulting pentru Capital privind expansiunea pieţei locale a francizelor, precum şi cele cinci clasamente din ghid, au fost preluate pe larg în mass-media, care a insistat asupra succesului pe care un antreprenor îl poate avea mizånd pe o afacere la cheie. „Franciza a devenit obiect de studiu pentru redactorii revistei Capital“, a relatat TVR 2, în timp ce Prima TV, în cadrul ştirilor „Focus“, a detaliat condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru a intra sub umbrela unui brand internaţional sau autohton. Postul Kanal D a inclus, în cadrul emisiunii „D-Ştiri“, o expunere a informaţiilor furnizate de supliment, în vreme ce postul Realitatea TV a anunţat lansarea acestuia prin intermediul ştirilor online. Datele statistice referitoare la numărul de francize din ţara noastră, principalele domenii preferate de francizaţi, ţările de origine ale brandurilor şi profilul investitorului romån care alege un astfel de tip de business au constituit temele asupra cărora s-au concentrat cele mai multe dintre relatările din presă.
Cea mai scumpă franciză, în presa regională şi în cea online
Evenimentul Zilei, în articolul intitulat „120 de francize de top“, a prezentat rezultatele financiare obţinute de acest sector de activitate în Romånia: cifra de afaceri, număr total de unităţi, fiind prezentaţi în detaliu indicatorii de creştere, dar şi tendinţele pieţei. Totodată, au fost nominalizate cele mai ieftine francize, aşa cum au rezultat din clasamentul realizat de compania CHR Consulting.
La råndul său, cotidianul Compact a realizat o trecere în revistă a francizelor importante din Romånia, precizånd şi care sunt modalităţile de intrare în acest sistem, în timp ce publicaţia Interesul Public a notat: „Francizele americane, la mare căutare“. Cotidianul Gardianul a dezbătut subiectul în articolul „Fast-food «la cheie», cea mai scumpă afacere“, care a menţionat în subtitlu faptul că „Francizele romåneşti iau «crema» pieţei autohtone“.
„Investiţia minimă este de 25.000 de euro“ şi „Restaurantele în top“ sunt trimiterile la suplimentul Capital din cadrul unui articol publicat în cotidianul regional „Evenimentul“, care a abordat subiectul din punctul de vedere al celor mai scumpe francize din Romånia.
De asemenea, ediţia electronică a cotidianului Business Standard a anunţat apariţia ghidului, titrånd „Francize de top de la Capital“, Bloombiz a nominalizat cea mai puternică franciză din Romånia, după cifra de afaceri: Romstal, iar Hotnews a informat că: „Investitorii romåni preferă francizele care au ca ţară de origine SUA“. Site-urile financiare Banknews, Bani şi afaceri şi business.rol, precum şi cele de ştiri, ca Newspress, Xevolution, 9am, preiau articolul ce tratează acest subiect din ediţia online a cotidianului Evenimentul Zilei.
403 este numărul total de francize care operează în prezent în Romånia, potrivit CHR Consulting, dintre acestea 155 fiind fondate de romåni
31% din francizele străine lansate pe piaţa autohtonă provin din Statele Unite, 21% din Italia şi 13% din Franţa