Afacerea Daewoo – Ford: Au semnat şi la Craiova

Varianta in limba romana a documentului de privatizare a uzinei de automobile de la Craiova a fost semnat, vineri, la sediul companiei romanesti. Acelasi act, dar in limba engleza, fusese deja parafat in urma cu doua zile la Frankfurt. In urma acestui eveniment, indelung mediatizat, noul actionar majoritar al fostei uzine Daewoo este grupul american Ford.   Cel mai devreme in 2009 vom putea vedea si beneficiile acestei tranzactii, avand in vedere ca in primul trimesctru al acelu

Varianta in limba romana a documentului de privatizare a uzinei de automobile de la Craiova a fost semnat, vineri, la sediul companiei romanesti. Acelasi act, dar in limba engleza, fusese deja parafat in urma cu doua zile la Frankfurt. In urma acestui eveniment, indelung mediatizat, noul actionar majoritar al fostei uzine Daewoo este grupul american Ford.

 

Cel mai devreme in 2009 vom putea vedea si beneficiile acestei tranzactii, avand in vedere ca in primul trimesctru al acelui an este prognozata aparitia orimului model Ford “made in Romania”. Cei care se asteptau sa poata cumpara un model al producatorului american la un pret asemanator cu cel al Loganului au primit deja din partea lui John Fleming, seful Ford of Europe, o veste proasta. Viitoarea masina produsa la Craiova nu va intra in categoria “low-cost”. Cu toate acestea este de asteptat ca modelul Ford sa aiba un pret cuprins intre 10.000 si 20.000 de euro. Asta pentru ca americanii, desi nu vor sa construiasca un model low-cost, trebuie sa vanda acest vehicul pe piata din Romania si pe cele din regiune unde pretul este un element foarte important in decizia clientilor. Oricum, majoritatea masinilor Ford de dimensiuni reduse au preturi sub 20.000 de euro.

 

Sursa: Capital