Soții Franz Gunter și Regine Klingeis sunt, din 1995, proprietarii Cabanei Bâlea (pe care au reconstruit-o în urma incendiului care a mistuit-o aproape total) și ai telecabinei omonime. Fiul lor, Arnold, este, din 2008, unul dintre cei mai tineri primari din România, reușind, la 30 de ani, să se impună ca edil al Avrigului, oraș din care sunt originari și părinții săi, din partea FDGR (Forumul Democrat al Germanilor din România). Mai degrabă necunoscut în calitate de patron în industria hotelieră, el a devenit celebru pe plan local prin două puncte de reper ale activității sale: una mai puțin flatantă – la scurt timp după ce a câștigat alegerile și-a dat examenul de bacalaureat (în realitate, însă, după propriile spuse, este absolvent cu acte în regulă în Germania, însă pentru a urma o facultate aici a fost nevoit să treacă din nou prin emoțiile Bac-ului) – și prin proiectul „Urbanenergy“, prin care, potrivit lui Arnold Klingeis, „oraşul Avrig va deveni unul dintre centrele de vârf din România în domeniul energiei regenerabile până în anul 2020 şi va fi independent energetic până în 2030.“
Lui îi aparține, de altfel, și ideea hotelului de gheață, de care, în momentul de față, se ocupă fratele mai mic, Leopold.
Hotelul care renaște o dată pe an
La ridicarea hotelului participă între 30 și 50 de oameni, iar construcția durează, în funcție de vreme, între trei și cinci săptămâni, de cele mai multe ori reușindu-se inaugurarea sa înainte de sărbătorile de Crăciun, când de obicei este ocupat 100%. Anul acesta, proprietarii au avut parte de o surpriză neplăcută: deși toate cele 14 camere fuseseră închiriate prin agenția de turism londoneză Untravelled Paths, cu câteva zile înainte de Crăciun, jumătate din rezervări au fost anulate.
„Din fericire, am reușit să aducem alți turiști în perioada sărbătorilor, tot din Marea Britanie“, spune Adelina Grigoriu, responsabil cu marketingul hotelului de gheață. De altfel, așa cum declara Arnold Klingeis pentru o publicație locală, „95% dintre cei care dorm în hotel sunt străini, însă 85% dintre vizitatori sunt români“, sezonul trecut hotelul fiind ocupat de turiști din Australia, Franţa, Germania, Marea Britanie și Noua Zeelendă.
Toate cele șase hoteluri ridicate până acum poartă semnătura aceluiași arhitect, sibianul Vlad Mitea, care a ales ca, de la an la an, hotelul să aibă o tematică diferită: în iarna 2007-2008, tema a fost Calea Lactee, în 2008 – 2009, compozitori de muzică clasică, în 2009 – 2010 – filosofia, iar anul acesta, pietrele prețioase. Iar camerele au fost decorate în funcție de tematica aleasă. Pe unii turiști inițiativa îi încântă, alții spun, cinic, că ar fi preferat ca în loc de aforisme filosofice deasupra ușii să aibă o baie pe hol, pentru a nu mai fi nevoiți să bată drumul până la Cabana Bâlea. „Probabil că, pe viitor, domnul Mitea va gândi și niște băi originale din gheață“, îi încurajează Adelina Grigoriu.
Circa 40%-50% din costuri sunt acoperite de sponsorizări, principalii trei parteneri fiind, anul acesta, Ciuc, Husqwarna și retailerul Ambient. Restul sunt acoperite din taxele de cazare (300 de lei anul acesta, pentru o cameră dublă) și din tariful de vizitare (8 lei), destinat turiștilor care vor doar să arunce o privire în hotelul unic în această parte a Europei.

80%
este gradul mediu de ocupare al hotelului de-a lungul celor aproape cinci luni în care este deschis vizitatorilor