Anual, vreo 2.000 de persoane închiriază limuzine pentru un eveniment din categoria „o dată-n viaţă“ ori, mult mai rar, doar aşa, de fiţe. Criza a mai cernut din clienţi, rezervările se pot face acum şi în ultima clipă, dar o nuntă este o nuntă, indiferent de împrejurări, iar românii nu renunţă la plăcerea de a sărbători cum se cuvine. Pentru a-şi păstra clientela, firmele ce închiriază limuzine fie şi-au aliniat tarifele la rigorile crizei, fie şi-au îm
Anual, vreo 2.000 de persoane închiriază limuzine pentru un eveniment din categoria „o dată-n viaţă“ ori, mult mai rar, doar aşa, de fiţe. Criza a mai cernut din clienţi, rezervările se pot face acum şi în ultima clipă, dar o nuntă este o nuntă, indiferent de împrejurări, iar românii nu renunţă la plăcerea de a sărbători cum se cuvine.
Pentru a-şi păstra clientela, firmele ce închiriază limuzine fie şi-au aliniat tarifele la rigorile crizei, fie şi-au îmbunătăţit oferta de servicii, cu scopul de a-şi recupera, în doi-trei ani, zic patronii, investiţia. Bătălia cea mare pe această piaţă se dă, bineînţeles, în Capitală, unde există 23 de limuzine, din cele vreo 35 înregistrate în România. Cel mai vechi jucător, First Class Limousine, este prezent pe piaţă de 13 ani şi deţine cele mai multe vehicule: 11. Oraşe cu vad bun sunt şi Timişoara, Constanţa sau Piteşti.
Cele mai solicitate zile sunt, de departe, sâmbăta şi duminica. „Scoatem bani cam şase luni pe an. În rest, cam şomăm, fiindcă sunt posturi religioase“, spune Adi Paga, proprietar al limuzinedeinchiriat.ro, deţinătorul a patru vehicule, cu tarife pornind de la 50 de euro pe oră. „Acum, din cauza crizei, e mai greu, dar ne adaptăm. Am redus tarifele cu 30%. Însă o dată face românul nuntă, şi atunci nu renunţă la nimic“ adaugă el. Antreprenorul speră să-şi recupereze investiţia iniţială, cam 100.000 de euro, în aproape doi ani. O limuzină costă în medie 30.000 de euro, la care se adaugă taxele de înmatriculare şi vamale (maşinile sunt aduse din SUA), adică 13-14.000 de euro.
O plimbare cu cea mai lungă limuzină: 700 de euro
Deşi şi-a deschis compania cu mai puţin de un an în urmă, iar succesul obţinut astă vară, când una dintre limuzinele sale a fost folosită în emisiunea „Noră pentru mama“, îl determină pe Hulpe să creadă într-un viitor frumos şi să anunţe că a demarat tratative pentru achiziţionarea unor noi automobile.
Doar anumite detalii din comportamentul clienţilor îl nemulţumesc pe Hulpe. „De obicei, bacşişul dat unui şofer de limuzină este 10% din valoarea comenzii, însă românii nu sunt familiarizaţi cu aşa ceva. Cel mult, dau un bacşiş de 20-30 de lei. Dar am avut şi clienţi care au lăsat un leu.”
35% din cei care apelează la închirierea unei limuzine sunt străini, majoritatea pentru deplasarea la diverse evenimente
Minighid Limo
– Formează un grup. Dacă în limuzină sunt mai mulţi, preţul pe persoană e mai mic.
– Evaluează furnizorul. Primul contact, chiar şi telefonic, îţi va da suficiente indicii despre calitatea serviciilor.
– Întreabă de băuturi. De obicei, acestea (alcool, răcoritoare) sunt incluse în preţ.
– Alege o limuzină nouă. Costă mai mult, dar este, în compensaţie, mai funcţională şi mai luxoasă.
– Interesează-te de limuzinele SUV. Cea mai populară este Hummerul.