Rezultatele pozitive s-au simțit încă din anul 2013, fiind susținute de procesele interne de optimizare competitivă a structurii de distribuție, a costurilor și a personalului, la care a contribuit și revenirea pieții construcțiilor din a doua jumătate a anului trecut.
”În ultimul an ne-am axat pe o strategie de consolidare a business-ului si de optimizare a activității comerciale, fapt care a atras o evoluție financiară pozitivă, care a determinat ca după 10 ani de activitate locală GEZE România să devină complet independentă în raport cu structurile organizaționale ale grupului GEZE din Europa de Est. Începând cu 1 iulie, compania s-a aliniat la nivel internațional celorlalte subsidiare mari din holdingul“, explică Vlad Stanislav, Managing Director GEZE România
Previziunile lui pentru anul în curs sunt de creștere “temperată”, de aproximativ 8%, “mai ales că primul semestru al anului 2014 a fost unul bun din punct de vedere al numărului de proiecte precum și al vânzărilor”.
Vânzările GEZE în România sunt susținute în principal de segmentele de retail cu 37% din afacerile anului financiar recent încheiat și de spațiile de birouri, inclusiv proiectele de renovări cu aproximativ 32%, urmate de segmentele industrial, medical și hotelier.
”O tendință pozitivă remarcată în cursul acestui an a fost creșterea complexității produselor solicitate, la standardele aplicate în Uniunea Europeană. Astfel că, sistemele special dezvoltate pentru a satisface conceptele de siguranță la incendiu, asigurarea căilor de evacuare, barrier-free building și design contemporan au avut o pondere în creștere în volumul total al vânzărilor. Volumul cel mai mare a fost generat de ușile automate, de aproximativ 50% din totalul vânzărilor, urmat de amortizoare cu o pondere de 22%, iar diferența o reprezintă sistemele pentru evacuarea fumului și a gazelor fierbinți, sistemele manuale pentru uși glisante și feroneriile pentru construcții din sticlă”, a adăugat Vlad Stanislav.
În ceea ce privește perspectivele anului 2015, GEZE Romania preconizează o stabilizare a creșterii pe două mari grupe de proiecte: dezvoltările noi de către investitori tradiționali care intuiesc creșterea economică viitoare sau a unor jucători nou intrați pe piața din România; pe de altă parte, o serie de proiecte blocate pe perioada crizei care dau semne de repornire.
Pe lângă aceste investiții își face apariția pe piață un nou tip de proiect, cel de renovare, modernizare și extindere a clădirilor deja existente, în special cele din segmentul de office și retail. La ora actuală în Romania aceste proiecte sunt considerate de nișă, însă ele ocupă o pondere importantă din activitatea de construcții în țările dezvoltate. Cu siguranță, pe măsură ce avansăm în timp, această nișă va deveni un segment specializat, care va contribui la creșterea valorii totale a pieței.
Referitor la oportunitati, GEZE este o companie atentă la segmentul de piață al clădirilor care doresc să fie certificate ‘’green’’, deoarece în aceste proiecte există un potențial mare pentru produse și sisteme premium. Aceste sisteme premium certificate special contribuie la punctajul necesar certificării întregii clădiri. De asemenea, segmentul de servicii after sales este important, iar in acest sens amintim programul GEZE Service multi brand cu o creștere exponențială la nivel national în ultimii ani.
Printre proiectele către care GEZE a livrat produse se numără centre comerciale (Promenada Mall, Galaţi Shopping City, extinderea Palas Mall Iași etc), lanțuri de retail și DIY (Lidl, Kaufland, Penny Market, Dedeman) sau clădiri de birouri (Green Gate, Floreasca Business Park etc).