2012 a fost un an de stabilitate financiară pentru Romtelecom, compania reușind să-și păstreze veniturile la un nivel stabil, ajungând la o cifră de afaceri de aproape 620 milioane euro în cele 12 luni ale anului. În același timp, Pro Forma EBITDA a crescut cu aproape 11%, la aproximativ 166 milioane euro pentru 2012.
“Suntem mulțumiți că am obținut performanțe financiare și operaționale semnificative prin inițiativele noastre de reducere a costurilor și prin continua dezvoltare a liniilor de afaceri non-tradiționale”, spune Stefanos Theocharopoulos, director general Romtelecom și Cosmote România. “Compania și-a continuat direcția strategică de a oferi pachete personalizate, cu rezultate de succes reflectate în venituri și profitabilitate, precum și în faptul că peste 50% din baza de clienți folosește cel puțin două servicii de la Romtelecom. O altă prioritate strategică a companiei a fost reprezentată de serviciile TV, rezultând în creșterea veniturilor pe acest segment cu aproximativ 17%, precum și în creșterea numărului de clienți, reflectând tendința acestora de a migra către servicii cu valoare adăugată mai mare”, adaugă Stefanos Theocharopoulos.
În 2012, Romtelecom le-a oferit clienților săi o experiență TV de tip multi-screen prin diferite oferte care includ conținut premium, disponibil în pachete personalizate. Conținutul TV de calitate, ca element de diferențiere, a fost pus la dispoziția clienților prin intermediul Dolce Sport, care a transmis în 2012 cele mai importante competiții sportive ale anului.
Mai mulți abonați la Internet
Numărul abonaţilor la serviciile de internet broadband ale Romtelecom a crescut cu 5,3% în 2012, de la 1,136 milioane la 1,196 milioane. Clienţii serviciilor TV (televiziune prin satelit, IPTV şi cablu) s-au îmnulţit cu 7,3%, de la 1..179 milioane la 1.265 milioane. Numărul abonaţilor la serviciile de voce a coborât cu 6,5%, de la 2,49 milioane la 2,329 milioane.
Pe segmentul business, Romtelecom și-a menținut poziția de lider pe piața de comunicații fixe (date&internet, voce). Aceeași poziție a fost menținută și pentru serviciile administrate (managed services). Compania s-a concentrat și pe oferirea de soluții de tip cloud computing, implementate atât intern, cât și prin soluții personalizate pentru clienți.
În plus, Romtelecom, prin noua sa abordare de aliat al afacerilor din România, le oferă clienților săi beneficiul semnificativ de a avea investiții inițiale zero pentru soluții IT, compania sprijinindu-și, astfel, clienții să realizeze economii relevante pentru afacerile lor.
În 2013, Romtelecom se va concentra în continuare asupra pachetelor personalizate, cu accent pe serviciile TV, și asupra serviciilor de divertisment, în același timp, apărându-și poziția de lider pe cîteva segmente ale pieței business, punând în continuare accent pe noi servicii IT.