Producatorul de conserve de carne, Scandia Romania, a obtinut in anul 2006 o cifra de afaceri de 45,7 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 20 % fata de anul 2005, se arata intr-un comunicat al Scandia. Principalele contributii la atingerea cifrei de afaceri au venit din partea marcilor Pate Sibiu, Pate Bucegi, crenvurstii Cardinali si mancarurile Traditii. In 2007, compania Scandia se asteapta la o crestere de 15% a cifrei de afaceri, in special prin consolidarea marcilor existente si
Producatorul de conserve de carne, Scandia Romania, a obtinut in anul 2006 o cifra de afaceri de 45,7 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 20 % fata de anul 2005, se arata intr-un comunicat al Scandia. Principalele contributii la atingerea cifrei de afaceri au venit din partea marcilor Pate Sibiu, Pate Bucegi, crenvurstii Cardinali si mancarurile Traditii. In 2007, compania Scandia se asteapta la o crestere de 15% a cifrei de afaceri, in special prin consolidarea marcilor existente si extinderea gamei de produse.
Potrivit comunicatului, cresterea cifrei de afaceri a consolidat pozitia de lider a companiei pe piata pateurilor de ficat, unde Scandia Romana detine o cota valorica estimata de MEMRB (Retail Tracking Services) la 57 %. Conform companiei de cercetare Mercury Research, Pate Sibiu se afla in topul preferintelor consumatorilor din Romania, iar Pate Bucegi si-a consolitat pozitia de lider de piata, in 2006 fiind cel mai bine vandut produs al companiei in gama pate de ficat.
In 2006, Scandia a lansat doua noi sortimente de sunca, sunca Augusta – pozitionata ca produs premium – si sunca Paltinis, produs ce se adreseaza segmentului mediu al populatiei. In acelasi timp, anul 2007 marcheaza si realizarea primelor exporturi ale companiei.
La inceputului anului, Scandia Romana a devenit partenerul oficial al Asociatiei Sibiu – Capitala Culturala Europeana. “Sponsorizarea acordata, in valoare totala de peste o jumatate de milion de euro, reprezinta o confirmare a interesului manifestat de Scandia Romana pentru valorile traditionale ce reprezinta Romania, pentru orasul Sibiu si dezvoltarea sa culturala pe termen lung”, spune Sorin Bozdog, director general adjunct Scandia Romana.
Conform datelor oficiale, in 2006 piata de conserve din carne din Romania a avut o valoare de aproximativ 52 milioane de euro, iar pentru 2007 se estimeaza o crestere de aproximativ 5%.
Scandia Romania este cel mai mare producator roman de conserve. Compania are peste 900 de angajati si produce diferite sortimente de conserve, impartite in patru categorii: pate (Pate Poiana, Pate Sibiu, Pate Bucegi, Pate Sadu), conserve de carne (Carne Sibiu, Carne Bucegi, Sunca Augusta, Sunca Paltinis), crenvursti (Cardinali) si mancaruri traditionale – Traditii (ciorba de burta, sarmale, costita cu fasole, carnaciori cu fasole, ciorba de vacuta, ciorba de pui, ciorba de fasole). Alte marci sub care se vand produsele fabricii sunt Aro, Clever, Bravour, Profi, Sarto, Carpati, Marasesti, CBA, Maks, La Grande Famiglia, Novac, Sor, Porto Roman, Etti, Novatim, Tip, Primo.
Sursa: Capital 20 Martie 2007