”În anii de criză întreg programul Ambient este direcționat spre consolidarea rețelei existente și investiția în dotările și portofoliul fiecăruia. Cea mai importantă investiție în 2011 a fost deschiderea – în șapte dintre centrele comerciale Ambient – a <Gleriei cu idei>, un nou concept de showroom de finisaje”, spune Ioan Ciolan (foto), fondatorul Ambient, fără să anunțe planuri de extindere în viitorul apropiat.
Ambient are o rețea de 12 centre comerciale proprii, plus 14 depozite de materiale de construcții.
”În 2011 piața nu a revenit la nivelul din anii precedenți, dar Ambient a crescut volumul afacerii, organic, pe baza noii structuri. Programul Ambient Total, face diferența în această piață B2C, iar oferta completă de materiale de construcții, finisaje și servicii competente a asigurat creșterea pe segmentul B2B. Astfel, suntem în linie cu promisiunea făcută încă de anul trecut, de 15% creștere față de 2010”, explică Ioan Ciolan.
În 2012, ”din nou ne propunem să creștem”, continuă el, și se bazează ”în primul rând pe serviciile pe care le oferim familiilor care renovează sau construiesc. Un prim obiectiv e consolidarea rețelei și întărirea poziției pe segmentul strategic reprezentat de meșteri”.
În ianuarie 2008, toate cele 14 centre comerciale din reţeaua Ambient, care erau practic firme de sine stătătoare, în care Ioan Ciolan era asociat cu 50% din acţiuni, au fuzionat prin absorbţie într-un Ambient unic. În prezent 75% din acţiunile Ambient îi revin lui Ioan Ciolan, restul de 25% fiind împărţite între asociaţii acestuia din Mediaş (Gheorghe Calburean – 12%), Cluj (Dan Olteanu – 5%,), Baia Mare (Lucian Bezeriţă – 5%), Gheorgheni (Zsolt Berecki – 2%) şi Deva (Lucian Rus – 0,2%).
Din vara lui 2010, businessul Ambient e focalizat pe două divizii separate: Retail şi Distribuţie. Dacă până atunci Ambient s-a concentrat în special pe clienţii profesionali (constructorii şi firmele de recomercializare contribuie cu cca. 60% din vânzări), acum se uită mult mai atent și la clientul ocazional.
Piata bricolajului a fost puternic afectată de criză, vânzările de anul trecut înregistrând un declin de aproape 40% față de 2008.
Trei companii autohtone (Dedeman, Arabesque și Ambient) îşi dispută cu şapte multinaţionale (Praktiker, Bricostore, bauMax, Hornbach, Mr. Bricolage, Obi, Leroy Merlin) cele circa 1,7 miliarde de euro, la cât e estimată piaţa de distribuţie a materialelor de construcţii şi bricolaj.