Afaceri în creştere pentru marile agenţii de turism în 2008

Cele mai mari agenţii de turism din România şi-au majorat amul trecut atât veniturile, cât şi profitul, iar primele trei locuri din punct de vedere al cifrei de afaceri au rămas aceleaşi din 2007, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Minsterului Finanţelor.Agenţii de turism explică încasările în creştere prin faptul că, în domeniu, criza financiară s-a resimţit abia în lunile noiembrie şi decembrie. Chiar şi aşa, scăderile au fost înregistrate preponderent la

Cele mai mari agenţii de turism din România şi-au majorat amul trecut atât veniturile, cât şi profitul, iar primele trei locuri din punct de vedere al cifrei de afaceri au rămas aceleaşi din 2007, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Minsterului Finanţelor.

Agenţii de turism explică încasările în creştere prin faptul că, în domeniu, criza financiară s-a resimţit abia în lunile noiembrie şi decembrie.

Chiar şi aşa, scăderile au fost înregistrate preponderent la vânzările de bilete de avion, pentru că vacanţele din iarna lui 2008 fuseseră rezervate şi achitate cu câteva luni înainte.

HappyTour râmăne pe primul loc

Astfel, Happy Tour, cea mai mare agenţie de turism din România, din punct de vedere al cifrei de afaceri, şi-a păstrat poziţia şi în 2008.

Cifra de afaceri a firmei deţintute de un fond de investiţii spaniol a crescut anul trecut cu 18%, la 184,2 milioane de lei, iar profitul net a urcat cu 34%, de la 5,54 milioane lei la 7,46 milioane lei.

Afaceri mai mari pentru unii jucători

Cu o cifră de afaceri de 148 de milioane de lei în 2008, agenţia de turism Eximtur din Cluj şi-a menţinut locul doi în topul agenţiilor de turism, înregistrând o creştere a vânzărilor cu 25%.

Profitul net al Eximtur, controlată de Radu şi Lucia Morariu, a crescut anul trecut de 2,5 ori, ajungând la două milioane de lei.

Şi Marshal Turism şi-a majorat cifra de afaceri cu mai mult de 25%, de la 80 de milioane de lei în 2007 la 101,3 milioane de lei anul trecut.

În acelaşi timp, profitul net al agenţiei deţinute de Ion Antonescu a crescut de la aproape 10.000 de euro la 1,6 milioane de lei.

Accent Travel & Events a avut o cifră de afaceri cu 51% mai mare, încasând 80,9 milioane de lei. În schimb, profitul net a scăzut de la 3,3 milioane de lei la 3,26 milioane lei.

Agenţia Danco Pro, aflată în topul primelor zece, şi-a majorat afacerile cu peste 35%, până la 51,8 milioane de lei, iar profitul net a rămas constant la un milion de lei.

De asemene, a avansat şi cifra de afaceri a agenţiei Kartago Tours din Timişoara, de la 36,38 milioane de lei la 43,5 milioane, reprezentând astfel o creştere de 19%.

Profitul net al firmei a crescut de peste 3,5 ori anul trecut, la 630.595 de lei.

J’info Tours face excepţie

O excepţie o constituie agenţia J’info Tours, a cărei cifră de afaceri a scăzut anul trecut cu aproape 8%, până la 51,9 milioane de lei, iar profitul net s-a diminuat cu 21%, la 262.906 lei.

În acest an, însă, agenţiile de turism au resimţit puternic criza economică şi au anunţat scăderi ale cifrelor de afaceri de până la 40%.

SURSA: Mediafax