Cifra de afaceri a MOL România a scăzut în 2009 cu 23%, la circa 450 milioane euro, declin determinat atât de deprecierea leului în raport cu euro, cât şi de restrângerea pieţei româneşti, din cauza recesiunii, mai ales pe segmentul cardurilor de carburant, a anunţat luni compania. MOL România a înregistrat anul trecut un profit net de aproximativ 17 milioane de euro, se arată într-un comunicat transmis luni. În 2008, compania a avut un profit de 12 milioane euro, potrivit unei
Cifra de afaceri a MOL România a scăzut în 2009 cu 23%, la circa 450 milioane euro, declin determinat atât de deprecierea leului în raport cu euro, cât şi de restrângerea pieţei româneşti, din cauza recesiunii, mai ales pe segmentul cardurilor de carburant, a anunţat luni compania.
MOL România a înregistrat anul trecut un profit net de aproximativ 17 milioane de euro, se arată într-un comunicat transmis luni. În 2008, compania a avut un profit de 12 milioane euro, potrivit unei raportări anterioare.
Vânzări mai mici cu 5%
Volumul vânzărilor de carburanţi din benzinăriile MOL România a scăzut cu 5%, din cauza cererii mai reduse ca urmare a recesiunii economice. Vânzările de carburanţi către companii prin carduri de carburant au fost cel mai afectate, coborând cu 10% ca urmare a efectelor recesiunii, în linie cu scăderea pieţei de carduri de flotă auto din România.
„Rezultatele înregistrate până acum de MOL România reprezintă o bază solidă pentru o dezvoltare sustenabilă viitoare. Pregătim o strategie pe termen mediu pentru filiala noastră, valabilă până în 2015, luând în considerare oportunităţi eficiente, generatoare de valoare adăugată pe piaţa locală. Studiem şi posibilitatea extinderii portofoliului de activităţi, întărind în acelaşi timp oferta pe care brandul MOL o face consumatorilor din România”, a declarat în comunicat Szabolcs Ferencz, country chairman MOL România.
Cifra de afaceri a MOL România a fost generată anul trecut în principal de diviziile de retail şi corporate, dar a fost susţinută şi de alte segmente de business, precum vânzările en gros, de lubrifianţi şi de produse petrochimice, care au înregistrat o creştere uşoară a vânzărilor în raport cu 2008, se mai arată în comunicat.
Cota de piaţă de 11%
Ponderea produselor premium în volumul total al vânzărilor a crescut în 2009, iar cota de piaţă a MOL în România s-a menţinut la circa 11%, potrivit grupului.
Vânzările magazinelor din benzinăriile MOL, înregistrate în lei, s-au menţinut anul trecut la un nivel similar cu cel din 2008.
MOL România a deschis anul trecut patru benzinării, potrivit comunicatului, dar numărul total de staţii din reţeaua companiei a scăzut de la 131 la sfârşitul lui 2008 la 126 la 31 decembrie 2009, se arată în rapotul anual publicat de grupul ungar de petrol şi gaze pe site-ul bursei de la Budapesta.
Investiţii în ciuda crizei
„Deşi condiţiile economice au fost mai puţin favorabile, compania a continuat programele de investiţii. Astfel, MOL România a deschis anul trecut 4 noi benzinării, a modernizat facilităţile logistice ale depozitului de carburant de la Tileagd şi a finalizat implementarea celui mai recent standard vizual al grupului MOL în cazul a 20 de staţii. Până la sfârşitul lui 2010, 50 de benzinării ale MOL România vor ajunge să fie modernizate conform noului standard vizual”, se spune în comunicat.
La nivel de grup, veniturile nete din vânzări ale MOL au scăzut anul trecut cu 22%, de la 15,98 miliarde de dolari la 20,57 miliarde de dolari, iar profitul net s-a redus de la 798 milioane de dolari la 188 milioane de dolari.
Profitul raportat de grup nu include mai mulţi factori nerecurenţi, precum amenzi, penalizări sau câştiguri excepţionale.
SURSA: Mediafax