Este o confirmare a faptului că dimensiunea socială a dialogului nu poate fi substituită de interacţiunea online, iar relaţionarea directă are, mai mult ca niciodată, rolul de catalizator al afacerii. Totuşi, numărul mare de evenimente de afaceri în sine nu este suficient pentru a spori dinamismul mediului de afaceri. Este nevoie şi de o abordare calitativă diferită.
Rezervarea unui stand expoziţional şi simpla prezenţă la eveniment cu un display de produse şi o mapă de prezentare nu mai reprezintă o garanţie pentru succes. Noua realitate de afaceri cere o nouă abordare. Atunci când compania ta are nevoie de o diversificare a opţiunilor de producţie şi/sau desfacere, alege să participi la „trade-show“-uri, însă nu oricum. Pentru o participare eficientă ai în vedere următoarele:
- Alege să participi la acele evenimente în care sunt prezente companii din cât mai multe ţări, în special din regiune. A gândi şi a acţiona regional devine un factor obligatoriu al succesului companiei tale.
- Verifică în prealabil ce companii participă, care sunt domeniile lor de activitate şi care este portofoliul de produse cu care aceste companii se prezintă la „trade-show“ şi solicită organizatorului facilitarea de întâlniri cu acele companii pe care îţi doreşti să le întâlneşti la eveniment (timpul tău este preţios, profită cât mai mult de prezenţa la un eveniment la care participă un număr mare de companii).
- Confirmă cu organizatorul ziua (în cazul în care evenimentul se desfăşoară pe mai mai multe zile) şi ora întâlnirilor pe care doreşti să le ai cu firmele alese de tine.
- Fă o revizie a materialelor de prezentare ale companiei şi elimină din acestea orice informaţie care nu este relevantă pentru conversaţia pe care o vei avea la „trade-show“. Este mult mai eficient să ai un material de prezentare scurt, pe baza căruia să elaborezi la o dată ulterioară, decât să te prezinţi cu un portofoliu complex care poate confuza interlocutorul.
- Stabileşte-ţi un scenariu de conversaţie. Notează-ţi cele mai importante cinci subiecte pe care trebuie să le abordezi cu partenerii de conversaţie la „trade-show“.
Resursele sunt din ce în ce mai puţine, iar timpul este primul pe listă. Alege să fii prezent acolo unde trebuie şi investeşte timp în calitatea prezenţei tale. Timpul înseamnă, până la urmă, bani.
Robert Zănescu este director comunicare corporativă la Bancpost