„La momentul adoptării bugetului ne-am propus o creștere de două cifre, dar știam că pe piețele noastre se anunțau turbulențe pe anumite segmente și reconfigurări de forțe din partea competiției, evenimente confirmate de-a lungul anului trecut”, declară Daniel Stăncescu, CEO AdePlast.
Creșterea de pe piața internă a venit de-a lungul anului trecut din proiectele rezidențiale în condițiile unei stagnări ale lucrărilor publice de termoreabilitare. Dacă 92% din vânzările companiei au fost făcute pe piaţa locală, restul a provenit din afacerile la export. Adeplast îşi vinde produsele în Ungaria, Bulgaria, Austria, Republica Moldova, Marea Britanie, Italia şi Spania.
Departamentul financiar de la AdePlast monitorizează permanent creșterea generală a prețurilor, în special a celor la utilități și combustibili, creșterile salariale, impactul cursului valutar și ratele dobânzilor din Romania. Strategia AdePalst pentru 2018 vizează menținerea ratei de creștere sustenabilă a cifrei de afaceri și a profitului companiei, la fel ca în anul 2017.
Compania îşi desfăşoară activitatea pe trei platforme industriale în Oradea, Ploieşti şi Roman. Capacitatea anuală de producţie a unităţii din Oradea este de 250.000 de tone de adezivi şi mortare uscate, 50.000 de tone de vopsele şi tencuieli decorative şi 700.000 de metri cubi de polistiren expandat. La Ploieşti, compania are o fabrică de adezivi şi mortare cu o capacitate de 450.000 de tone/an, o fabrică de polistiren expandat de peste un milion de metri cubi, o linie de producţie de polistiren grafitat de 150.000 de metri cubi şi una de vopsele, tencuieli decorative, lacuri şi emailuri, cu o capacitate de 50.000 de tone/an. Pe platforma de la Roman se pot produce anual 450.000 de tone de adezivi şi mortare uscate şi 700.000 de metri cubi de polistiren expandat.