Agricola Internaţional SA Bacău – principala companie a grupului, a înregistrat, în 2011,  o cifră de afaceri de aproximativ 336,118 mil. lei (circa 78,15 mil. euro), faţă de 279,258 mil. lei în 2010.

„În comparaţie cu 2010, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 20%  iar profitul net reprezintă aproximativ 2% din total venituri. Evident, performanţa economică a companiilor din industria zootehnică a fost serios afectată de preţurile resurselor de bază (cereale, şroturi, etc) care s-au situat în anul 2011 la niveluri foarte înalte (creşteri de preţ de peste 100% faţă de anul 2009, anul  izbucnirii crizei resurselor furajere)”, explică Grigore Horoi (foto), preşedintele Agricola Bacău.

Prin urmare, adaugă șeful Agricola, vânzările de carne de pui au crescut efectiv cu 20% în volum în 2011 faţă de anul precedent, respectiv cu 32% în valoare, ceea ce reprezintă ”o adevărată performanţă a echipei Agricola Bacău, mai ales in contextul în care vorbim de o piaţă staţionară la carnea de pui şi de o scădere a consumului de carne în general”.

Creşterea de 32% a veniturilor înregistrate exclusiv din comercializarea cărnii de pui este rezultatul direct al creşterii cantitative de 20% a vânzărilor de carne de pui, în 2011, faţă de anul anterior. În  2010, cantitatea de carne de pui vândută a fost mai mare cu 28% faţă de 2009. Mai precis, în 2011 s-au vândut 30.111 tone faţă de 25.095 tone în 2010.

“În 2011, 79%  din carnea de pui comercializată a fost carne refrigerată. De asemenea, 21% din producţia de carne a anului trecut a plecat la export, în Germania, Olanda, Franţa, Grecia, ceea ce a însemnat o dublare a exporturilor. Astfel, în 2011, Agricola Bacău a avut o cotă de piaţă de 15%, iar pentru 2012 ne propunem să mai creştem cu încă un procent”, declară Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

În ceea ce priveşte categoria mezeluri, adică salamurile crude uscate şi preparatele fierte afumate obţinute la Salbac, companie din cadrul grupului de firme Agricola Bacău, cantitatea totală comercializată în 2011 a fost cu 4% mai mare faţă de anul precedent, cu precizarea că salamurile crude uscate au înregistrat anul trecut o creştere în volum de 16 procente faţă de 2010. În valoare, vânzarile totale ale Salbac au crescut in 2011 cu 10% (creşterea cifrei de afaceri la grupa salamurilor crude uscate fiind de 23% şi de 16% in volum, la grupa preparatelor fierte afumate înregistrându-se o menţinere a cifrei în raport cu 2010).

„Ca tendință, am observat creşterea preferinţelor consumatorilor pentru produsele premium, produse percepute ca fiind mai sănătoase, simultan cu  scăderea pieţei de produse fierte afumate ieftine.Credem că în viitorii ani vor exista modificări semnificative ale obiceiurilor de consum în această direcţie. Remarc, în continuare, rezultatele înregistrate de firma Salbac la grupa salamurilor crude uscate, unde creşterile valorice au fost de 23%, pe o piaţă staţionară si, fireşte, sortimentul nostru cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola Bacău, care şi-a menţinut în 2011 poziţia de lider în segmentul său. Am comercializat cu aproape 10% mai mult Salam de Sibiu decât în anul precedent”, a mai precizat Horoi.
    
Europrod, compania din grup ce comercializează  semipreparate şi produse tip ready-meal, si-a menţinut anul trecut, cumulat, o cotă de piaţă de 19% şi poziţia de lider în categorie. Astfel, în 2011 faţă de 2010 vânzările de semipreparate au crescut cu 11% în volum, respectiv cu 19% în valoare, pe fondul unei scăderi pronunţate a pieţei acestor produse.

La consumul de ouă, care sunt produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o scădere cu 35% a bucăţilor vândute în 2011, respectiv cu 30% a cifrei de afaceri.

„De altfel, nu ne-am propus creştere în 2011 pe această grupă de produse, deoarece unitatea s-a aflat într–un program de retehnologizare şi de modernizare a adăporturilor pentru păsări conform normelor europene, ceea ce a însemnat implicit imposibilitatea de a popula capaciăţile unde s-a lucrat. Însă pentru anul 2012 ne propunem o creştere de aproape 60% a vânzărilor de ouă consum la Avicola Lumina, iar la celelalte categorii de produse au fost bugetate următoarele creşteri: 10% la carnea de pui, 14% la salamuri crude uscate şi preparate fierte şi afumate şi, respectiv, 12% la semipreparate şi produse tip ready-meal. Pe ansamblu, în 2012 ne propunem o creştere a întregii afaceri cu aproximativ 10 procente”, spune  preşedinte Agricola Bacău.