Compania americană Apple a raportat joi o nouă scădere a cifrei sale de afaceri, acest lucru se întâmplă pentru al treilea trimestru consecutiv.
Apple a anunțat o scădere a cifrei de afaceri cu 1,4%, în cel de al treilea trimestru al anului fiscal curent, acesta fiind de altfel şi al treilea trimestru consecutiv de declin al cifrei de afaceri. Aceste rezultate slabe se datorează încetinirii vânzărilor de telefoane de tip iPhone.
Rezultatul net anunțat de Apple este sub așteptările analiștilor: 19,9 miliarde de dolari, cu o cifră de afaceri de 81,8 miliarde de dolari. Profiturile Apple sunt conduse în principal de „locomotiva” vânzărilor de telefoane, însă acestea au scăzut cu 2,4% în ultimul trimestru. Aceasta este de asemenea o scădere peste estimările specialiștilor.
Apple a înregistrat scăderi pe mai multe segmente de business
Vânzările de computere Mac au scăzut cu 7%, pe când cele de tablete iPad au scăzut cu 20%.
Rezultatele slabe au fost compensate în parte de activităţile în domeniul serviciilor, care includ magazinul de aplicaţii App Store, platforma de streaming Apple Music sau serviciile de stocare de date în cloud. Această divizie este responsabilă pentru peste un sfert (26%) din cifra de afaceri a companiei.
Tendința globală către servicii: care este perspectiva Apple
Directorul general Tim Cook a declarat că Apple are în prezent peste un miliard de abonamente la diferitele sale servicii, în condiţiile în care numărul abonamentelor a crescut cu 150 de milioane în ultimele 12 luni.
Jeremy Goldman, analist la Insider Intelligence, remarcă tendința globală către servicii: „Rezultatele Apple demonstrează o evoluţie strategică spre servicii, care devin un element esenţial”. El a comentat că aceste activităţi sunt mult mai profitabile decât produsele fizice, cele care au construit reputația grupului Apple. Apple pare să dorească să se adapteze.
Încă din 2019 Tim Cook declara cu privire la planurile Apple că firma sa nu mai vrea să vândă doar hardware și software asociat, ci mai degrabă să se axeze pe servicii de tipul soluțiilor Apple TV+, Apple Music sau Apple Arcade. În acest fel, fiecare dispozitiv fizic vândut ar urma să genereze vânzări ulterioare pentru companie deoarece posesorii vor opta și pentru abonarea la aceste servicii. Această schimbare de direcție către zona serviciilor a fost și motivul pentru care iPhone 11 s-a vândut la acea vreme cu 50 dolari mai ieftin decât predecesorul său, iPhone XR.