Compania Arctic, uul dintre principalii jucatori ai pietei locale de electrocasnice, ce comercializeaza pe piata din Romania marcile Arctic si Beko, a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 213 milioane de euro, in scadere usoara, cu 5%, fata de 2007.
Volumul total al vanzarilor a fost de peste 1.500.000 de unitati, marcand o scadere de 1% fata de anul precedent. Din numarul total de produse vandute, aproximativ 1.200.000 au reprezentat aparate frigorifice.
„Anul 2008 a adus o realitate economica, atat la nivel mondial, cat si in Romania, ce a modificat estimarile si planurile de business ale multor companii. Noul context economic a generat schimbari care au afectat si industria de electrocasnice. Efectele crizei economice s-au resimtit in industria in care activam mai ales in lunile noiembrie si decembrie ale anului trecut, cand piata a inregistrat o scadere generala de aproximativ 20%. Conditiile prohibitive de creditare au incetinit intr-o mare masura ritmul de dezvoltare a sectorului bunurilor de larg consum si au influentat comportamentul de cumparare al consumatorului, generand o scadere accentuata a cererii. In aceste conditii, vanzarile Arctic au scazut in ultimele doua luni ale anului 2008 cu 16% fata de perioada similara din 2007, fara a avea insa o influenta decisiva asupra volumului total de vanzari inregistrat in 2008. Astfel, Arctic a vandut pe piata locala 734.000 de unitati, cu circa 3.000 de unitati mai mult decat in 2007”, a declarat Monica Iavorschi, Director General Arctic.
Rezultatele companiei pe piata locala au fost influentate pozitiv de evolutia foarte buna a marcii Beko, care a inregistrat o crestere de 19% a volumului de vanzari comparativ cu anul precedent.
Categoriile de produse care au inregistrat cresterile cele mai importante au fost aparatele frigorifice si electrocasnicele incorporabile. In aceste conditii, cota de piata Beko a crescut in 2008 de la 2,8% la 4,7%.
„Produsele Beko lansate si promovate anul trecut, oferind consumatorilor solutii ingenioase, unice pe piata din Romania, dar si strategia de comunicare pe care am abordat-o, au contribuit semnificativ la obtinerea acestor rezultate”, a adaugat Gabriela Geana, Marketing Manager Arctic.
In ceea ce priveste piata externa, in 2008 au fost exportate aproximativ 793.000 de unitati, in scadere usoara de 2% comparativ cu anul precedent.
„Pe piata externa unde efectele crizei au inceput sa fie simtite inca din primul semestru al anului trecut, strategia noastra a fost sa ne reorientam catre tari mai putin afectate de criza economica.”, a continuat Monica Iavorschi.
In 2007, compania Arctic a inregistrat o cifra de afaceri de 224,3 milioane de euro si un volum total al vanzarilor de peste 1.537.000 de unitati.
Arctic face parte din grupul Arçelik, al treilea producator european de aparatura electrocasnica. La peste 50 de ani de la infiintare, produsele companiei Arçelik sunt prezente in peste 100 de tari din intreaga lume. Compania detine 12 unitati de productie in 4 tari si are peste 17.000 angajati. Portofoliul Arçelik include 10 branduri.
Arçelik a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 3.7 miliarde euro.
Sursa: Arctic