Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a crescut cu 8,2% faţă de primele şase luni din 2013, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+12,3%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,8%), se arată într-un comunicat al INS.

În iunie 2014, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă atât ca serie brută, cu 0,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate – cu 0,3%.

Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut cu 10,2% ca serie brută şi cu 10,3% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.

Comparativ cu luna mai, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a crescut în luna iunie cu 0,4% ca serie brută şi cu 0,3% ca serie ajustată.

Comerţul cu amănuntul include revânzarea (vânzarea fără transformare) de mărfuri noi sau folosite, în principal către marele public, pentru consum sau utilizare personală ori casnică, prin magazine, supermagazine, standuri, case de comenzi prin poştă, vânzători ambulanţi sau cooperative de consum.

Sursa: Agerpres