Companiile de construcţii din România, cele chimice şi de servicii vor înregistra în 2010 şi 2011, pe fondul recesiunii, reduceri ale afacerilor şi lichidităţilor, producţia de bunuri industriale, sectorul auto şi băncile nu vor consemna scăderi, iar în IT este posibilă chiar o creştere. Concluziile au fost prezentate într-un studiu al firmei Horvath&Parteners privind efectele recesiunii asupra indicatorilor economici, fiind intervievaţi 248 de manageri din cadrul unor cor
Companiile de construcţii din România, cele chimice şi de servicii vor înregistra în 2010 şi 2011, pe fondul recesiunii, reduceri ale afacerilor şi lichidităţilor, producţia de bunuri industriale, sectorul auto şi băncile nu vor consemna scăderi, iar în IT este posibilă chiar o creştere.
Concluziile au fost prezentate într-un studiu al firmei Horvath&Parteners privind efectele recesiunii asupra indicatorilor economici, fiind intervievaţi 248 de manageri din cadrul unor corporaţii internaţionale sau întreprinderi mici şi mijlocii, din diferite domenii, din Germania, Austria, Elveţia, Ungaria şi România.
Din România au participat 19% din totalul respondenţilor, în special întreprinderile mici şi mijlocii.
„Companiile industriei de construcţii, industriei chimice şi a sectorului serviciilor se vor confrunta şi pe viitor cu reduceri semnificative a cifrei de afaceri şi a lichidităţilor. Companiile sectorului de utilităţi, al comerţului şi al transporturilor estimează o scădere moderată a cifrei de afaceri şi a comenzilor. Companiile producătoare de bunuri industriale, industria auto, precum şi sectorul bancar şi de asigurări au atins faza de consolidare prin măsurile iniţiate de asigurare a lichidităţilor pe termen scurt. Nu se mai aşteaptă o scădere a indicilor”, se arată în studiu.
Pe de altă parte, sectorul IT estimează creşteri privind cifra de afaceri, profitând de măsurile de externalizare a activităţilor companiilor aparţinând diferitelor industrii.
La nivelul întregului eşantion, 41% dintre companiile din România consideră că activităţile lor vor fi afectate de criză pentru o perioadă mai mică de un an, în timp ce 39% consideră că perioada va fi de până la doi ani. Pe de altă parte, 58% dintre companiile din Germania, Elveţia şi Austria sunt de părere că efectele se vor resimţi încă un an sau doi.