Activităţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor au contribuit, alături de cele de spălare şi curăţare, la majorarea cu 7,9%, ca serie brută, a cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei, în primele două luni ale anului, comparativ cu perioada similară din 2017, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS).
Între 1 ianuarie și 28 februarie 2018, în serviciile de piaţă prestate populaţiei, ca serie brută, activităţile hotelurilor şi restaurantelor au consemnat o majorare cu 8,1%, activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative – cu 1,2%, şi în serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+1,1%).
Totodată, activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada analizată, a înregistrat o cifră de afaceri cu 7,1% mai mare comparativ cu primele două luni din 2017.
Potrivit INS, în februarie 2018 vs februarie 2017, activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, ca serie brută, a crescut cu 6,4%, impulsionată de activitatea agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+29,4%), activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+7,1%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+4,5%) şi de activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+1,1%). La polul opus s-au situat serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare, cu o scădere de 3,6%.
Ca serie ajustată, activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei s-a majorat cu 6,1%, în februarie, anul curent, faţă de aceeaşi lună din 2017.