Henkel România a fost înfiinţată în 1994 ca filială Henkel Central Eastern Europe şi are în prezent peste 550 de angajaţi, portofoliul său cuprinzând peste 30 de mărci, mii de produse, de la produse cosmetice, detergenţi, adezivi comerciali şi profesionali până la tehnologii.
Grupul german Henkel, prezent pe piaţa locală cu trei divizii – materiale de construcţii, produse de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei -, a deschis, anul acesta, o nouă linie de producţie de tencuieli decorative şi amorse la fabrica din Câmpia Turzii, în urma unei investiţii de 1 mil. euro.
Henkel deţine trei unităţi de producţie în România, în Pantelimon (inaugurată în anul 2000), Câmpia Turzii (inaugurată în 2007) şi Roznov (inaugurată în 2013). Valoarea investiţiilor Henkel în unităţile de producţie locală depăşeşte valoarea de 46 mil. euro.
Henkel cumpără Spotless Group cu 940 mil. euro
La nivel global, Henkel îşi consolidează business-ul Laundry & Home Care. KGaA a semnat deja un angajament cu fondul de investitii coordonat de catre BC Partners, pentru achizitionarea intregului pachet de actiuni al companiei Spotless Group SAS, Neuilly-sur-Seine din Franta. Tranzacţia, inclusiv datoriile, a fost evaluata la 940 mil. euro şi va fi finanţată în numerar.
Spotless Group operează în principal în zona aditivilor pentru spălate (prespălare, îndepărtarea petelor, înălbitori), insecticide şi produse pentru îngrijirea locuinţei din Europa de Vest. Printre mărcile fruntaşe ale companiei se numără Eau Ecarlate, Dylon, Grey şi Catch.
În anul fiscal 2013 compania a generat vânzări de aproximativ 280 mil. euro. Spotless Group deţine poziţii de top pe pieţele mature din Europa (Franţa, Italia, Spania, Benelux şi Marea Britanie) şi are 470 de angajaţi.
“Această achiziţie face parte din strategia globală Henkel de a investi selectiv în categorii atractive pe pieţele mature“, a declarat Kasper Rorsted, CEO-ul Henkel, adăugând că “ne întărim poziţia pe piaţă şi intrăm pe segmentele cu profitabilitate ridicată. Tranzacţia va fi imediat reflectată în câştiguri.”
Achiziţia va fi supusă spre aprobarea autorităţilor antitrust şi este de aşteptat să fie încheiată cel târziu în primul trimestru al lui 2015.
Henkel operează la nivel global cu mărci şi tehnologii grupate în trei divizii: Laundry & Home Care, Beauty Care şi Adhesive Technologies. Companie fondată în 1876, Henkel deţine în prezent poziţii de lider global atât pe pieţele de bunuri de larg consum, cât şi pe cele industriale, printre cele mai importante mărci numărându-se Persil, Schwarzkopf şi Loctite.
Cu aproximativ 47.000 de angajaţi la nivel global, Henkel a înregistrat, în anul fiscal 2013, vânzari de 16,4 miliarde euro şi un profit operaţional ajustat de 2,5 miliarde euro. Acţiunile preferenţiale Henkel sunt listate la bursa germană DAX.