Chinezii de la Huawei vor deschide un nou centru de suport global în ţara noastră în vestul ţării, cel mai probabil la Timişoara, dar acest proiect este pus în aşteptare pentru moment. Decizia va fi luată după stabilizarea mediului politic, au declarat pentru Capital reprezentanţii companiei.
Producătorul chinez de echipamente IT&C Huawei a avut în România, anul trecut, afaceri de 240 milioane de dolari, în creştere cu 10% faţă de anul precedent, estimând pentru acest an o creştere de sub 10%, potrivit lui Vlad Doicaru, Enterprise Director Huawei România.
Cifra de afaceri obţinută în 2014 se referă la contractele Huawei derulate în România atât prin subsidiara Huawei România cât şi prin alte entitaţi ale grupului chinez înregistrate în alte state. Contractele din România reprezintă 700 de milioane de lei, aproximativ 158 milioane de euro.
Centrul de suport al Huawei din ţara nostră are 700 de angajaţi şi deserveşte Europa, America de Nord, Africa, Australia şi Orientul Mijlociu. Huawei are în total în ţara noastră 1.200 de angajaţi şi 8.000 de salariaţi, în total, în Europa. “ Nu veţi găsi o ţară ca România în Uniunea Europeană. România este cea mai importantă ţară pentru grupul Huawei”, a declarat Andy Hu, director de comunicare Huawei.
Tocmai de accea, gigantul chinez are în plan deschiderea unui nou centru în Timişoara, însă deocamdată nu demarează lucrările, aşteptând ca mediul politic să se stabilizeze, conform oficialilor chinezi.
“Vom continua să investim în dezvoltarea activităţii Huawei în România, acesta este mesajul cel mai important”, a declarat Shen Dahai, şeful centrului global din Bucureşti.
“Anul viitor compania se va concentra şi mai mult pe zona de terminale şi pe extinderea ehipei de marketing”, a spus şi Sorina Macarescu, country manager Huawei Devices România. Huawei a avut în trimestrul trei o cotă de 7% pe piaţa locală de telefoane inteligente. “Cifrele noastre au crescut de la an la an. Avem planuri să le dublăm anul viitor. Actuala echipă nu poate face faţă acestei creşteri. Vom creşte echipa de marketing. Va trebui să comunicăm mai bine produsele. Numărul echipei de marketing va creşte de la trei oameni în prezent la şase persoane”, a spus Macarescu.
Până în 2018, grupul chinez va investi în România încă 100 milioane de euro. Cifra se adaugă investiţiilor din perioada 2007-2012, care au totalizat 90 milioane de euro. Subsidiara locală a grupului chinez şi-a început activitatea în 2003. În iunie 2012, Huawei România a anunţat că a investit şase milioane de euro în deschiderea unui centru de suport global în România.