Grupul spaniol Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, a raportat miercuri o creştere cu 28% a profitului net în primul trimestru, în condiţiile în care proprietarul Zara a deschis mai multe magazine şi a beneficiat de deprecierea monedei euro.
În primele trei luni ale acestui an, Inditex, companie ce deţine branduri precum Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti şi Pull&Bear, a înregistrat un profit net de 521 milioane de euro, în timp ce analiştii se aşteptau la câştiguri de 504,6 milioane de euro. Cifra de afaceri a crescut cu 17%, până la 4,37 miliarde de euro, în timp ce profitul operaţional a crescut cu 22%, până la 895 de milioane de euro.
În ultimii cinci ani, Inditex a deschis, în medie, peste 400 de magazine anual şi în prezent a ajuns la o reţea de 6.746 de magazine în 88 de ţări. Cu toate acestea, Europa este responsabilă pentru două treimi din vânzările Inditex.
Dolarul american s-a apreciat cu 25% în raport cu moneda euro în primul trimestru, în timp ce yuanul chinezesc s-a apreciat cu 24%, iar yenul japonez cu 7,3% în raport cu moneda europeană. Aprecierea acestor valute a crescut veniturile înregistrate de Inditex pe aceste pieţe la convertirea lor în euro.
Creşterea cu 27% a valorii acţiunilor Inditex i-a permis acţionarului majoritar, miliardarul spaniol Amancio Ortega, să îşi crească avuţia personală la 71 de miliarde de dolari, devansându-l pe Warren Buffett şi ocupând locul al doilea, după Bill Gates, în topul celor mai bogaţi oameni ai lumii.
În România, la finele anului trecut, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti. AGERPRES