Astfel, în 2016, contribuția Kaufland la bugetul de stat al României a fost de peste 640 milioane lei (peste 140 milioane euro), reiese dintr-un comunicat de presă. Kaufland România are în prezent o rețea locală de 115 hipermarket-uri și a încheiat anul 2016 cu un număr de 112 magazine. În cursul anului 2016, compania a investit peste 110 milioane euro în modernizarea și extinderea rețelei, pentru a putea oferi românilor cea mai modernă experiență de cumpărături.
Pe parcursul anului, compania a investit în proiecte pentru comunitatea locală peste 26 de milioane lei, cu 13% mai mult decât în 2015, oferind sprijin ce a venit în beneficiul a peste 700.000 de români – copii, adulți sau vârstnici. În 2016, a susținut peste 200 de proiecte de CSR derulate împreună cu ONG-urile partenere, din domenii precum: cauze sociale, sănătate, educație, sport, protecția mediului și evenimente culturale.
Printre programele dezvoltate de companie anul trecut se numără: prima rețea publică de încărcare rapidă a mașinilor electrice (cu Renovatio), programul de certificare GLOBALG.A.P. a calității culturilor românești de legume-fructe, dar și dezvoltarea de inovații pentru clienți, precum lansarea primei aplicații mobile Scan & Pay din România. De asemenea, Kaufland rămâne unul dintre cei mai mari angajatori din țară: în anul 2016, o medie de 14.070 români lucrau în companie, cu 6% mai mult în comparație cu media anului 2015 . Vârsta medie în echipă este de 36 de ani.
Tot în 2016, compania a anunțat creșterea salariului minim al lucrătorilor comerciali la suma de 2000 lei brut cu tichete de masă – ceea ce reprezintă cu 60% mai mult decât salariul minim în România – și a acordat o zi în plus de concediu de odihnă tuturor angajaților. Salariul mediu brut al unui lucrător comercial în companie este în prezent 2.164 lei brut la care se adaugă și tichetele de masă. În plus, pe măsură ce câștigă vechime, angajații obțin progresiv mai multe zile de concediu de odihnă suplimentare, putând ajunge până la 27 de zile.
Pentru anul 2017, planurile Kaufland includ: investiții în expansiune, deschiderea de noi magazine, modernizarea tuturor hipermarket-urilor existente în rețea, lansarea noutăților pentru clienți și continuarea inițiativelor de susținere a producătorilor români. Kaufland a intrat pe piața din România din anul 2005, având o politică de achiziții axată pe sortiment regional și colaborări cu producători locali.