Afacerile producătorului de cărămizi Cemacon au crescut cu 7% în primul trimestru

Producătorul de cărămizi Cemacon a înregistrat o cifră de afaceri de 7 mil. lei în primul trimestru al acestui an, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitabilitatea operaţională a companiei s-a îmbunătăţit cu 16%, iar veniturile operaţionale cu 40%, în aceeaşi perioadă.

În primul trimestru al anului 2014, costul de producţie al Cemacon, deşi afectat de creşterile de preţ la energie, materii prime şi ambalaje, a fost păstrat la nivelul din 2013. Efectul scumpirilor a fost atenuat de eficientizarea consumului energetic, în urma unor investiţii la fabrica din Recea ce au vizat schimbări de reţetă şi îmbunătăţiria fluxului de producţie.

„Credem că lupta de preț nu este în avantajul niciunui jucător din piață, fie el producător, distribuitor sau constructor. Plusvaloarea se obţine cu produse performante, care îmbină eficienţa de cost şi timp, care, în cele din urmă, se convertesc în beneficii consistente pentru fiecare proiect”, a declarat Liviu Stoleru, directorul general şi preşedintele Consiliului de Administraţie al Cemacon.

Potrivit reprezentanţilor companiei, restructurarea pachetului de credite, cauza rezultatului financiar negativ, se află în linie dreaptă, conform înţelegerii semnate de Cemacon cu BCR în noiembrie 2013. Primii paşi ai acordului au fost implementaţi; astfel, la sfârsitul anului 2013, BCR a cesionat 12 mil. euro din creanţă către fondul de investiţii Business Capital For Romania Opportunity Fund Cooperatief U.A., iar acționarii au decis deja majorarea capitalului social. În perioada următoare, se va realiza conversia în acţiuni a datoriei excedentare.

„Ne aflăm într-un stadiu avansat cu procedurile de restructurare a creditelor. Colaborarea dintre bancă, acţionari şi companie este una eficientă, iar etapele deja parcurse din acord – transferul de creanţă, operaţiunile de capital, pregătirea mutării activelor – sunt garanţia că vom închide cu succes procesul în cea de a doua parte a anului”, a completat Liviu Stoleru.

Şeful companiei îşi propune pentru acest an creşterea cifrei de afaceri cu 31% şi a profitului operaţional cu 28%, faţă de 2013.