„Începutul lui 2014 indică, pentru noi, revenirea optimismului în consum şi reluarea unor creşteri care, chiar dacă nu mai sunt la fel de spectaculoase ca în trecut, se bazează pe nevoi reale şi conduc la crearea unor trenduri pozitive sustenabile”, explică Dragos Sirbu (foto), CEO Flanco Retail. „Ultimele şase luni, de altfel, arată că piaţa creşte constant, iar noi suntem pregătiţi să valorificăm această creştere, bazându-ne pe toată experienţa acumulată în trecutul recent”.
În primele patru luni din 2014, revin puternic în atenţia clienţilor produsele electrocasnice (cele mari cu un avans de 15%, iar cele mici cu o crestere de 10%). Sirbu subliniază orientarea clienţilor către tehnologii noi şi în aceste segmente – beneficiile noilor game traducându-se prin economie de energie, spaţiu sau timp. Creşterea acestor categorii, unde valoarea medie a unui produs este substanţială (mai ales în cazul electrocasnicelor mari), este susţinută de revigorarea creditelor de consum, pe fondul creşterii încrederii consumatorilor în evoluţia economică viitoare.
În aceeaşi perioadă. celelalte categorii au evoluat diferit de la o familie de produse la alta, atât în funcţie de creşterile din anii precedenţi, cât şi pe fondul schimbărilor semnificative de tehnologie. Astfel, electronicele au înregistrat un avans de 6%, susţinut de produsele Audio-Video şi penalizat într-o măsură semnificativă de segmentul foto, iar IT-ul a înregistrat şi el un plus de 2%, cu creştere pe tablete, dar mai degrabă regres pe notebook-uri.
Compania a continuat şi în 2014 investiţiile în retea, deschizând un nou magazin la Cluj, şi continuând programul de remodelare, care a inclus până în prezent 42 de magazine. Bugetul alocat în 2014 pentru expansiunea şi modernizarea reţelei se apropie de un million de euro. În ultimii trei ani, compania a investit în magazine 5 mil. de euro
Flanco Retail şi-a crescut şi numărul de angajaţi cu 15%, ajungând să lucreze cu aproape 1.000 de oameni în 2014, comparativ cu 2013.
Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 140 mil. euro, în creştere cu puţin peste 1% faţă de 2012. Cu 900 de angajaţi, retailerul de produse IT&C, electronice şi electrocasnice operează o reţea de 81 de magazine, în 50 de oraşe.
Românii au prins din nou curaj să îşi cumpere electronice, electrocasnice şi produse IT&C. Au cheltuit pe ele 1,1 miliarde de euro în primele nouă luni ale lui 2013, cu 4,8% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit celor mai recente date ale companiei de cercetare de piaţă GfK. Suma include vânzările retailerilor tradiţionali – Altex, Domo şi Flanco, care deţin circa 40% din piață -, ale celor independenţi – cam 800 la număr – sau ale magazinelor online (35%), dar şi ale hipermarketurilor (27%).