Potrivit statisticilor, în România sunt peste zece milioane de purtători de ochelari de vedere. Gama largă de produse aflată la dispoziţia acestora oferă fiecăruia posibilitatea de a-şi crea o imagine cât mai adaptată stilului de viaţă şi activităţii pe care o desfăşoară. Într-o lume în care imaginea surclasează de multe ori produsul, o lume în care cu toţii aspiră să comunice eficient şi persuasiv, se simte tot mai mult nevoia construirii unui „brand“
Potrivit statisticilor, în România sunt peste zece milioane de purtători de ochelari de vedere. Gama largă de produse aflată la dispoziţia acestora oferă fiecăruia posibilitatea de a-şi crea o imagine cât mai adaptată stilului de viaţă şi activităţii pe care o desfăşoară.
Într-o lume în care imaginea surclasează de multe ori produsul, o lume în care cu toţii aspiră să comunice eficient şi persuasiv, se simte tot mai mult nevoia construirii unui „brand“ individual: în business, o imagine stabilă duce la creşterea autorităţii, inspiră încredere şi contribuie la succesul personal.
„O pereche de ochelari îţi poate schimba total înfăţişarea. De aceea este necesar ca aceasta să se potrivească personalităţii şi stilului de viaţă al purtătorului“, afirmă Teodora Tutunică, marketing manager Optiblu. Dacă ne referim exclusiv la „ţinuta de afaceri“, tendinţele nu se schimbă atât de repede, aşa cum se întâmplă cu alte domenii ale modei. Linia „business“ se traduce prin clasic, neostentativ, uşor impersonal, o eleganţă minimalistă, comoditate, confort, întreţinere simplă a lentilelor şi ramelor.
Lentilele şi ramele trebuie alese concomitent
„În trend sunt ochelarii «super light», fără rame sau cu rame subţiri, foarte puţin evidente. Pe lângă avantajele ce ţin de comoditate, ochelarii fără ramă conferă purtătorului posibilitatea de a opta pentru o formă a lentilei potrivită fizionomiei lui“, adaugă Teodora Tutunică.
Recomandarea medicului, materialele din care sunt confecţionate lentilele şi ramele, brandul şi designul acestora, forma sau defectele feţei, culoarea ochilor şi a părului, dar şi tendinţele modei, sfaturile personalului specializat al magazinelor de optică sau ale rudelor şi prietenilor sunt tot atâtea criterii de alegere a unei perechi de ochelari. Alegere care, de multe ori, este destul de dificilă, chiar şi pentru cei cu o situaţie financiară prosperă, având în vedere evoluţia spectaculoasă, din ultimii ani, a industriei de profil.
„Fiind vorba de un accesoriu ce ocupă foarte mult din fizionomia purtătorului, aproximativ o treime, trebuie ales cu mare grijă, deoarece atrage ca un magnet atenţia celorlalţi“, spune Carmen Tănase, director de comunicare, Opticris. „Unele lentile se pot încadra la o ramă aleasă dinainte, dar altele nu, aşa că alegerea trebuie făcută concomitent, imediat după prescrierea reţetei. Confortul pe care-l simte purtătorul este un aspect deosebit de important atunci când acesta optează pentru un anumit brand sau model“, adaugă reprezentanta Opticris.
Ramă Miu Miu (Opticris), din acetat, model damă, cu structură mignonă, imitaţie baga, cu logoul
firmei inscripţionat în metal. Preţ: 576 lei
Ramele Lindberg (Optiblu) de diferite forme, culori şi mărimi, sunt discrete, foarte uşoare, ajustabile la tâmplă şi nas, confortabile şi antialergice. Metalul din care sunt confecţionate este flexibil şi rezistent. Preţul este cuprins între 300 şi 400 de euro, iar produsele se vor găsi în magazinele Optiblu, începând cu luna martie
Maria Grapini, preşedinte CA Pasmatex
A optat pentru ochelari în concordanţă cu tendinţele modei, dar şi cu personalitatea sa, şi care se potrivesc oricărei ţinute vestimentare: rame Chanel, de culoare albă – argintie, cu formă dreptunghiulară şi colţuri rotunjite, marcate cu un logo discret şi cristale. Preţ: 600 de euro, sumă pe care o consideră perfect justificată, dată fiind calitatea produsului.
Florin Anghel, acţionar grupul Fibec, Câmpina
Poartă ochelari de la 14 ani, inclusiv atunci când joacă tenis sau fotbal. Tocmai de aceea, este interesat de tendinţe doar în ceea ce priveşte materialele inovatoare din care sunt confecţionate lentilele şi ramele, care trebuie să fie de calitate şi cât mai rezistente, în caz de accident. Deţine trei perechi de ochelari similare – una fiind cu lentile heliomate. Preţ: 700 – 800 de lei.
Măriuca Talpeş, manager e-Content Solutions, Softwin
Îi place eleganţa şi simplitatea, astfel încât discreţia logoului este un criteriu de selecţie a ochelarilor. Preferă ramele subţiri, cât mai „invizibile“, de culoare aurie, uşor de asortat cu bijuteriile în aceeaşi nuanţă pe care le poartă. Întotdeauna apelează şi la sfatul soţului şi al fiilor. Are două perechi de ochelari identice – una de rezervă. Preţul: 500 de euro perechea.