Evenimentele au fost organizate de bancă în cinci orașe mari (Cluj, Iași, Timișoara, Brașov, Constanța) și au fost dedicate discuțiilor pe teme precum modalități de finanțare, reglementări fiscal, precepția asupra crizei, mediul antreprenorial.
„Am avut cinci întâlniri cu reprezentanți ai mediului antreprenorial, în care am încercat să oferim cât mai multe informații care să le sprijine activitatea și, în același timp, să înțelegem mai bine cum putem noi ca bancă să îi susținem ", spune Mihail Ion, director executive la Direcția Corporații Regionale și Sector Public în Raiffeisen Bank.
După fiecare eveniment, participantii au fost invitați să răspunda la un chestionar pe baza căruia a fost realizat un barometru al mediului antreprenorial din România, cu accent pe așteptările și percepțiile mediului de afaceri. Câteva concluzii:
- 95% dintre antreprenorii care au participat la barometru sunt încrezători cu privire la direcția în care merge economia (52% încrezători, 40% într-o oarecare măsura încrezători, 3% foarte încrezători);
- 88% dintre antreprenori spun că cifra de afaceri a companiei lor va creste în 2015; 12% preconizează o creștere de peste 30% a acesteia, 13% văd o creștere între 20% și 30%, 29% cred că palierul de creștere va fi între +10% și +20%, iar 20% între +5% și +10%;
- 59% dintre respondenți cred că numarul de angajati ai firmei lor nu va crește în 2015 (37%) sau va crește foarte puțin, între 1% și 5% (22%); 25% cred că numărul de angajați poate să crească între 5% și 20% anul acesta, cei mai optimiști antreprenori cu privire la creșterea numărului de angajați fiind cei din Cluj.
Barometrul, la care au participat peste 250 de antreprenori din Cluj, Constanta, Iași, Brașov și Timișoara, arată că mediul de afaceri românesc este moderat optimist și se așteaptă la evoluții economice favorabile în Romania în perioada imediat următoare.