România este repetentă la capitolul infrastructură și pare că nici nu se face bine deloc. Deși autostrăzile din România sunt sublime, dar aproape că lipsesc cu desăvârșire, autoritățile nu vor să recunoască acest lucru cu niciun chip. Mai mult, cei de la CNAIR chiar își permit să glumească pe seama kilometrilor de autostradă care se vor construi în acest an, în țara noastră.
„Anul trecut am avut 807 km de autostradă. Anul acesta sigur vom avea peste 807 km de autostrada, minim 808. Poate vom avea 808. Vorbim că nu avem marcaje și că autostrazile omoară oameni. Sunt doar clișee. Spunem că nu avem nimic, dar noi avem”, a uimit Alin Șerbănescu la asa rotundă organizată de Revista Capital.
Și atunci când vine vorba despre bani cei de la CNAIR nu recunosc nimic. Aceștia spun că părțile de autostradă constuite sunt la nivelul prețului pieței și că România nu ar trebui să se teamă că facturile sunt umflate. „Nu este adevărat. Prețurile sunt comparabile cu alte state pentru autostrăzi. Trebuie făcută o analiză foarte clară a dotărilor autostrăzilor noastre. Vrem sisteme de monitorizre a taficului ca in germania sau Austria și e normal să fie mai scumpe. Sunte obligați să cupărăm bitum din import și prețurile sunt mult mai mari. Suntem la mâna producătorilor. De aceea sunt prețurile mai mari la materiale”, se apără Sorin Scarlat, director general adjunct al direcției dezvoltare infrastructură rutieră din cadrul CNAIR.
Mai mult, cei de la CNAIR îi apără și pe cei care nu termină lucrările la timp. „Sunt penalizări pentru companiile care au întârzieri la autostrăzi. Nu pot fi însă foarte mari pentru că le sufocăm. Apar uneori mici sum ai mai tensiuni, dar acestea se reglează. Un litigiu între noi și antreprenori aduc deservicii și nouă, și lor, și transportatorilor”, a mai spus Șerbănescu.