spatiile Uniunii Cineastilor, Sala de marmura, in Bucuresti. Este vorba de o selectie din cele mai bune afise create de artistii plastici cehi pentru filme importante ale cinematografiei mondiale, punandu-se in evidenta afisele filmelor care fac parte din noul val al anilor ‘60. Expozitia este intregita cu creatii mai recente din domeniul afisului de film si cu afisele a catorva filme romanesti. Fenomenul afisului ceh este legat cu precadere de anii ‘60. Centrala de imprumut a filmelor, dupa exemplul polonez, a inceput sa colaboreze cu mai multi pictori, graficieni, scenografi, arhitecti, artisti liber-profesionisti, care au adus in creatia de afise elementele cautarilor si experimentelor lor artistice. Vizitatorii expozitiei vor avea prilejul sa admire afise provenite din atelierele unor artisti datorita carora afisul s-a desprins de descrierea realista si a devenit un fenomen artistic important al vremii. Afisul ceh de film a insotit succesul noului val in cinematografia ceha, care a obtinut doua premii Oscar (Elmar Klos si JA?n KadA?r „Magazinul de pe corso”, 1965), si J. Menzel „Trenuri bine pazite”, 1966).