Retailul românesc intră într-o nouă epocă: cea a magazinelor din ce în ce mai mici. După Carrefour şi Metro, încă unul dintre operatorii de spaţii mari îşi face o reţea de magazine medii.
Reţelei actuale de 9 hipermarketuri Auchan i se vor mai adăuga, anul acesta, două magazine sub un nou format, mai mici şi predominant alimentare – primele Auchan City (5000 mp) vor fi deschise la Iaşi şi în Bucureşti-Giuleşti.
În 2013, francezii vor deschide încă două Auchan pe formatul standard (peste 16.000 mp), la Braşov (Coresi) şi în Bucureşti- Ghencea.
Planul stabilit pentru 2015: 15 magazine, în urma unor investiţii de circa 150 milioane de euro.
Cifra de afaceri a Auchan România a crescut, anul trecut, cu 6,7%, până la aprox. 1,8 miliarde de lei (cca. 411,5 mil. euro) , însă după includerea provizioanelor, rezultatul net a fost negativ, afişând o pierdere de 6 mil. lei (aprox. 1,3 mil. euro), conform datelor companiei. Anul acesta, Auchan România vizează recerea pe profit.
Prezent în România încă din 2006, când a deschis primul hipermarket în cartierul Titan, în estul Bucureştiului, Auchan are în prezent 4.300 de angajaţi.
Al 12-lea grup de distribuţie alimentară din lume şi al 7-lea din Europa, Auchan este prezent în 12 ţări şi are 269.000 de angajaţi. Grupul este organizat pe domenii de activitate:hipermarket (616 magazine la 31.12.2011), supermarket (759 magazine), divizie imobiliară pentru comerţ -Immochan (320 centre comerciale), bancă (Oney Banca Accord), comerţ online şi alte activităţi. Veniturile consolidate ale Grupului Auchan au fost în 2011 de 44,4 miliarde de euro, exceptând taxele.