Subway intentioneză să deschidă, în următorii patru ani, 40 de unităţi pe piaţa românească. În aprilie a fost deschis primul Subway din România, în Piaţa Victoriei din Capitală, care are o suprafaţă de 150 de mp şi 42 de locuri la masă. Al doilea restaurant, deschis la Cluj, este poziţionat la etajul Iulius Mall Cluj, în cadrul food court-ului şi ocupă o suprafaţă de 80 mp. În perioada următoare sunt programate alte două deschideri, la Iași și în București.
Franciza pentru un Subway costa 7.500 de euro pe lună, iar partenerii Subway vor plăti, totodată, o sumă reprezentând 8% din afaceri pentru fondul de franciza şi 4,5% din vânzări pentru fondul de publicitate.
Înfiinţat în anul 1965, în Connecticut, SUA, Subway deţine în prezent peste 36.000 de restaurante, în 98 de ţări. Produsele de bază sunt sandwich-urile, gamă completată de preparate crocante (crisps), supe, prăjiturele americane, băuturi calde şi reci.
Principalii competitori ai Subway pe piaţa românească sunt lanțurile de tip fast-food KFC, franciză controlată pe plan local de omul de afaceri Puiu Popoviciu (42 de restaurante), McDonald’s (64) şi Burger King, o franciză controlată de oamenii de afaceri Eli Davidai și Marius Nasta, care deține doar șase unități pe piața locală (anul trecut au fost închise trei restaurante).
Piața românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro, adică jumătate din întregul domeniul de restaurante.