Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a aprobat miercuri, 19 iunie, un număr de 239 de noi dosare de finanţare în cadrul programelor „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus”.
Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) informează într-un comunicat că a aprobat un număr de 239 de noi dosare de finanţare în cadrul programelor „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus”.
AFM a aprobat sute de dosare în cadrul programelor „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus”
În cazul programului „Rabla Clasic”, comitetul de avizare al instituției a aprobat 140 de dosare pentru achiziţionarea a 389 de autovehicule şi a zece motociclete.
În cazul programului „Rabla Plus”, comitetul de avizare al instituției a aprobat 99 de dosare pentru cumpărarea a 176 de autovehicule, dintre care 113 full electrice şi 41 hibride plug-in.
Au fost aprobate și 22 de dosare pentru motociclete.
Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) precizează că listele dosarelor aprobate în cadrul celor două programe sunt publicate pe site-ul instituţiei, la secţiunile aferente.
Ministerul Mediului lucrează la un nou program
Bogdan Balanişcu, secretar de stat în Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), a anunțat că un program similar „Rabla”, destinat flotelor de transport mediu și greu, este în curs de elaborare. Implementarea acestuia va avea loc nu mai devreme de anul viitor.
Conform declarațiilor oficiale ale reprezentantului MMAP, dificultățile sunt asociate cu repartizarea bugetului pentru fiecare aspect al acestor componente.
El a menționat că este foarte dificil, aproape imposibil, să existe o linie de finanțare deschisă pentru aceasta.
Este o problemă legată de buget și de modul în care sunt alocate fondurile la începutul anului și în timpul rectificării bugetare ulterioare.
Cu privire la extinderea rețelei de încărcare pentru vehiculele electrice, reprezentantul Ministerului Mediului a subliniat că, deși întâmpină anumite provocări, rămâne optimist în privința progresului.
Au fost discuții la Ministerul Dezvoltării cu privire la o finanțare care să includă capacități de stocare a energiei electrice pentru cele două componente ale:
- transportului electric;
- și producției consumului de energie electrică.
El crede că aceste aspecte merg mână în mână și nu ar trebui privite separat. Nu este vorba doar despre camioane electrice, ci și despre stațiile de încărcare, care implică costuri semnificative.
Acesta a menționat că sprijinul esențial ar trebui să fie acordat și din partea administrațiilor publice locale.
Demnitarul a menționat că există un interes direct pentru calitatea aerului în fiecare comunitate.