'Sperăm ca Strategia Naţională Agenda Digitală pentru România 2020 să fie un instrument de monitorizare a sectorului IT&C, care să favorizeze inovarea şi creşterea economică şi să ofere cetăţenilor Europei toate avantajele societăţii digitale', a afirmat Voicu.

'Impactul Strategiei Agenda Digitală pentru România 2020 în creşterea PIB va fi de 13%, iar numărul locurilor de muncă se va mări cu 11%. De asemenea, cheltuielile administraţiei ar urma să scadă cu până la 12%. Sunt indicatori şi dinamici calculate realist, pornind de la exemplele din alte state unde au fost implementate deja politici importante', a mai spus secretarul de stat.

Conform oficialului MSI, în România, în mediul de business existau, în 2012, peste 15.700 de companii care activau în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (TIC).

'În mediul de business existau, în 2012, un număr de 15.726 de întreprinderi în domeniul TIC. Dintre acestea, 82,2% au utilizat PC-ul, iar 73,4% au avut conexiune la Internet. Gradul de utilizare regulată a Internetului a crescut cu 45%, iar numărul persoanelor care nu au utilizat niciodată internetul a scăzut la 42%. Acoperirea broadband fix din mediul rural a crescut, în prezent, cu 78%, în timp de acoperirea broadband mobil s-a majorat cu 41%. În e-Commerce, impactul estimat în PIB, în perioada 2014 – 2020, va fi de 3% creştere şi de 2% majorare a locurilor de muncă', a menţionat Diana Voicu.

Recent, ministrul pentru Societatea Informaţională, Răzvan Cotovelea, a declarat că sectorul comunicaţiilor este unul important pentru România şi se mizează, în exerciţiul financiar al Uniunii Europene pentru perioada 2014-2020, pe un sprijin de cel puţin 500 milioane de euro.

''Vom continua cu introducerea broadband /internet în bandă largă, n.r./ în 'zonele albe', în zonele de eşec de piaţă. Vom continua proiectul Ro-Net pe care îl avem în acest moment la nivel de 84 de milioane de euro şi care prevede introducerea broadbandului în aceste zone'', a spus Cotovelea.

AGERPRES