Conform unui comunicat remis miercuri, ANAT a cerut explicaţii reprezentanţilor Genius Travel încă din data de 12 august, când mai mulţi turişti au contactat asociaţia, în urma mesajului primit de la agenţie prin care îşi anunţa starea de insolvenţă. ANAT a îndrumat turiştii să îşi verifice rezervările, chiar şi după ce sâmbătă agenţia a declarat clienţilor ei şi asociaţiei că a depăşit situaţia critică.
Plângerile au continuat şi în data de 16 august, când Genius Travel a repetat anunţul referitor la deschiderea procedurii de insolvenţă, de data aceasta pe 19 august.
ANAT urmăreşte atent evoluţia situaţiei pentru a informa turiştii ce au de făcut pentru obţinerea despăgubirilor legale.
Reprezentanţii ANAT apreciază că situaţia actuală îndreptăţeşte asociaţia să ceară încă o dată revizuirea cadrului legal referitor la garantarea sumelor achitate de turişti. ANAT va avansa cât de curând un proiect de act normativ pentru înfiinţarea unui fond privat de garantare. AGERPRES