Agenții economici care solicită voluntar să fie controlați de ANPC nu vor mai fi amendați

ANPC

Sursă: Facebook

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat că agenţii economici pot cere să fie controlaţi de către comisarii instituţiei, iar dacă aceștia vor găsi nereguli nu îi vor amenda, ci doar le vor impune un termen limită până la care vor trebui să remedieze neregulile constatate.

Agenții economici care solicită să fie controlați de către ANPC nu vor fi amendați

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat joi, 10 noiembrie 2022, că a iniţiat în premieră în acest domeniu de activitate, după modelul practicat de alte instituţii din România, strategia specială de pregătire a operatorilor economici prin control de fond voluntar iniţiat de ei, care va intra în vigoare la data de 15 noiembrie 2022.

Potrivit ANPC, procedura respectivă va trebui să urmeze câteva etape. Inițial, agenţii economici trebuie să depună o cerere către comisariatul regional pentru protecţia consumatorului pe raza căruia are sediul social al companiei. Această cerere trebuie să conţină datele de identificare ale operatorului economic:

  • denumirea;
  • adresa sediului social şi a tuturor punctelor de lucru (inclusiv a depozitelor);
  • specificul activităţii prestate;

Apoi, comisariatele regionale care primesc cererea vor comunica data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari la operatorul economic care a depus solicitarea şi fişa de control care va conţine obiectivele acţiunii de verificare.

„În urma acestei acţiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi sancţionat, în cazul în care comisarii vor constatata neconformităţi, ci va primi un set de măsuri de remediere, într-un termen rezonabil de execuţie, urmând ca îndeplinirea acestora să fie reverificată de ANPC. După ce va fi constatată aducerea la conformitate a deficienţelor, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv, care va certifica această stare de fapt consumatorilor.

Pentru că instituţia noastră nu poate promova acţiunile unui operator economic sau a altuia, pentru a nu fi acuzată de părtinire, în aceste cazuri, va face publice datele şi imaginile de dinainte şi de după control, precizând că, din punctul de vedere al ANPC, condiţiile de lucru ale operatorului respectiv au fost aduse la normalitate, conform legislaţiei în vigoare, în domeniu”, scrie într-un comunicat de presă emis de către ANPC.

Avertisment ANPC: La ce trebuie să fim atenți de Black Friday?

Vă reamintim că, recent, aul Anghel, director general în cadrul Direcţiei Generală de Control şi Supraveghere a Piaţei şi Armonizare Europeană ANPC, a venit cu mai multe recomandări pentru românii care doresc să facă cumpărături de Black Friday.

„Reducerile mari de preț, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât și pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri și a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenționează să le achiziționeze și să acorde atenție tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de prețuri, cum este Black Friday.

De asemenea, recomandăm verificarea prețurilor prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs, practică ce a dus la îmbunătățirea constanța a modalităților de prezentare a prețurilor și reducerilor de către magazinele electronice. Pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor de Black Friday, citiți cu atenție caracteristicile produsului și verificați dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs.

Cumpărăturile din perioada Black Friday pot fi făcute în deplină siguranță dacă:

Întocmiți o lista cu produsele pe care doriți să le cumpărați și cu prețurile actuale ale acestora. Astfel veți fi informat cu privire la reducerile de prețuri;

  • verificați stocul existent;
  • verificați prețul afișat și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA);
  • verificați dacă prețul include și costul de livrare.

În cazul în care comandăți online, verificați, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul.

Dacă aveți nelămuriri, contactați comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări va poate oferi indicii asupra seriozității vânzătorului”, a scris, recent, Paul Anghel pe contul său de Facebook.