Încasările pentru vacanţele la litoralul românesc al Mării Negre ale agenţiilor de turism au scăzut, anul acesta, cu aproximativ 18% faţă de sezonul din 2008, reiese din datele disponibile la acest moment cu privire la cifrele de vânzări ale agenţiilor de turism membre ANAT.

Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) situaţia este peste aşteptări, în contextul crizei economice. „Chiar dacă scăderile cu care ne confruntăm sunt clar mai mici decât ceea ce se preconiza la începutul sezonului estival, ANAT apreciază că trebuie să se ia în considerare cu maximă atenţie tendinţa de scădere cu care se confruntă destinaţia, pe fondul crizei economice, să se analizeze cauzele şi să se propună un set de măsuri necesare pentru a menţine atractivitatea destinaţiei în perspectiva sezonului estival 2010”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei.

În acest sens, ANAT a venit cu câteva propuneri cu aplicabilitate imediată. Printre acestea, Asociaţia a subliniat că programele speciale de tipul „Înscrieri timpurii 2010”, „Litoralul pentru toţi” şi „Week-end pentru toţi” au nevoie de o promovare agresivă. Agenţiile de turism consideră necesară implicarea fermă a autorităţilor locale în susţinerea infrastructurii turistice din staţiunile de pe litoral. 

SURSA: ANAT