Agenţiile de media, la raport

Compania franceză RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry) a dat recent publicităţii primul raport de ţară referitor la vitalitatea agenţiilor de media locale. Bazat pe monitorizarea continuă a mutărilor de conturi de media între diferitele agenţii care operează pe piaţa din Romånia, studiul RECMA acordă acestor companii calificative de la A+ la C, în funcţie de gradul lor de competitivitate. Analiza RECMA a inclus 14 agenţii, toate parte a unor re

Compania franceză RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry) a dat recent publicităţii primul raport de ţară referitor la vitalitatea agenţiilor de media locale.

Bazat pe monitorizarea continuă a mutărilor de conturi de media între diferitele agenţii care operează pe piaţa din Romånia, studiul RECMA acordă acestor companii calificative de la A+ la C, în funcţie de gradul lor de competitivitate. Analiza RECMA a inclus 14 agenţii, toate parte a unor reţele internaţionale. Jucătorii locali (independenţi) de pe piaţă nu au fost incluşi în monitorizare. The Group, entitatea condusă de Zoltan Szigeti, fostul şef al operaţiunilor WPP în Romånia, a fost menţionată, dar, fiind înfiinţată relativ recent (în 2005), nu a fost încă evaluată. O singură agenţie romånească, Zenith Media, a obţinut calificativul A („bun“), determinat de cåştigarea cel puţin a unui cont major, asociat cu păstrarea majorităţii clienţilor mari.

Calificativul B+ („satisfăcător“ – raport uşor pozitiv în favoarea conturilor cåştigate sau nici un cont major obţinut/pierdut) – a fost obţinut de către agenţiile Media Insight, departamentul de media al Y&R (în asociere cu Mediaedge:cia), Optimedia, Starcom, Starlink, Media Direction şi Universal McCann (departamentul de media al agenţiei de publicitate McCann-Erickson). Şase agenţii au fost notate cu B („mediu“ – echilibru între conturile pierdute şi cele cåştigate): MediaCom, MindShare, OMD, Carat, Initiative şi MPG.