Retorica agresivă a USR pe acest subiect are două obiective: să puncteze la propriul electorat, dar și să nege o gafă a ministrului Ghinea, care a făcut o mare confuzie în PNRR.

Punând la un loc pensiile ocupaționale și cele speciale, USR a generat discuția din această perioadă, care pune în pericol chiar securitatea națională. Asta în vreme ce în toate țările NATO, pensiile militarilor de exemplu sunt pensii de serviciu.

La ora actuală, este întreținută o panică în diverse instituții publice, care generează numeroase intenții de pensionare din Armată, Poliție și Justiție.

Chiar dacă proiectul legilor speciale este încă în dezbatere, chiar dacă Ministerul Muncii mai trebuie să ne anunțe în legătură cu decizii importante în domeniu, percepția în rândurile angajaților din sistemul public este aceea că reforma pensiilor va avea un impact foarte puternic asupra viitorilor pensionari.

Numărul cererilor de pensionare în rândurile militarilor, polițiștilor și magistraților a crescut alarmant în ultimele luni. Oamenii vor să iasă la pensie înainte de schimbarea legislației.

Pentru USR, includerea pensiilor de serviciu în categoria celor speciale este servește scopurilor electorale, îngroșând cifrele vehiculate în spațiul public.

Dar interesant este faptul că raportul Băncii Mondiale, de care se folosesc zilele acestea ca argument, diferă de opinia USR. Banca Mondială face o distincție clară între ”pensie specială” și ”pensie de serviciu”.

Fostul ministru USR al Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a gândit și negociat Planul Național de Redresare și Reziliență în funcție de ce își dorea electoratul USR să audă, ignorând realitatea de fapt.

Introducând și pensiile de serviciu în același registru cu cele speciale, generând și întreținând voit acum această panică în sistem, subminează de fapt sisteme-cheie care garantează chiar apărarea țării în timpul unui război la graniță.