Agricola Bacău a vândut în primele opt luni ale acestui an peste 410 tone de salam de Sibiu, cu aproape 7% mai mult decât în perioada similară a anului 2011, înregistrând o cifră de afaceri pe acest sortiment de 17,7 milioane de lei.
"Volumele de salam de Sibiu comercializate în primele 8 luni ale acestui an depăşesc cu puţin 410 tone, fiind cu aproape 7% mai mari decât cele din perioada similară a anului 2011. Valoric, procentul de creştere este de 17%, iar cifra de afaceri pe care o dezvoltăm din sortimentul Salam de Sibiu atinge în primele opt luni ale acestui an 17,7 milioane lei", a subliniat Angelica Şmil, directorul Salbac, companie din Grupul Agricola Bacău specializată în producerea de salamuri crud-uscate şi preparate fiert-afumate.
Potrivit ultimului raport de retail audit al Nielsen România, în perioada iunie – iulie 2012, salamul de Sibiu Agricola Bacău a înregistrat un nou record pe piaţa internă, atingând o cotă de piaţă de 53,2% din punct de vedere valoric (49,2% în volum) în total segment salam de Sibiu comercializat în România.
Totodată, salamul de Sibiu Agricola Bacău şi-a majorat cota de piaţă deţinută cu aproape 9% faţă de iulie 2011, când s-a poziţionat la 45% cotă de piaţă valorică şi 42% în volum.
Potrivit raportului, brandul Agricola este lider în categoria salamurilor crud-uscate pe piaţa din România, în această vară, cu 16,4% cotă valorică, respectiv 12,2% în volum.
Vânzările la categoria salamuri crude uscate şi preparate din carne fierte afumate Agricola Bacău, au crescut, valoric, în prima jumătate a acestui an cu 10,4 % faţă de aceeaşi perioadă din 2011. Grupa salamurilor crud-uscate înregistra la 6 luni vânzări în creştere cu 14%, în vreme ce preparatele fiert-afumate au marcat o uşoară scădere în volum. Este evidentă orientarea consumatorilor către produse considerate mai sănătoase, cu grad scăzut de procesare, în condiţiile în care piaţa mezelurilor este în contracţie, cu până la 15%, se arată în comunicatul companiei.
Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2012 împlineşte 20 de ani de la înfiinţare. În 2011, Agricola Bacău deţinea 15% din piaţa cărnii de pui, fiind lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal.
Afacerile grupului de firme Agricola Bacău au depăşit, în 2011, pragul de o jumătate de miliard de lei, în condiţiile reducerii consumului de carne, înregistrând o cifră totală de afaceri de aproximativ 119 milioane de euro (508,498 milioane lei).
Principala companie a grupului – Agricola Internaţional SA Bacău – a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 336,118 milioane de lei (circa 78,15 milioane de euro), faţă de 279,258 milioane de lei în 2010.
Sursa: Agerpres