Cele 78 de aparate de zbor (18 elicoptere KA 26 şi 60 de avioane AN 2) care prestau servicii pentru aproximativ 32 de întreprinderi din agricultură şi silvicultură nu sunt acceptate de Comuniatea Europeană nefiind omologate. „Ne confruntăm cu o problemă majoră pentru agricultura din ţara noastră, mai ales că 75% din combaterile de dăunători erau făcute aviochimic“, declară Dorin Ivaşcu, preşedintele Asociaţiei Române a Operatorilor Privaţi din Aviaţie (AROPA). E
Cele 78 de aparate de zbor (18 elicoptere KA 26 şi 60 de avioane AN 2) care prestau servicii pentru aproximativ 32 de întreprinderi din agricultură şi silvicultură nu sunt acceptate de Comuniatea Europeană nefiind omologate. „Ne confruntăm cu o problemă majoră pentru agricultura din ţara noastră, mai ales că 75% din combaterile de dăunători erau făcute aviochimic“, declară Dorin Ivaşcu, preşedintele Asociaţiei Române a Operatorilor Privaţi din Aviaţie (AROPA). El precizează că singurul mod în care aceste aparate de zbor ar mai putea fi utilizate este certificarea lor, care se poate face doar la companiile producătoare: PZL -Mielec din Polonia şi Kamov din Rusia. „Această variantă, chiar dacă ar fi promovată, ar dura cel puţin până la sfârşitul anului 2007, deci nu ar schimba cu nimic riscul la care va fi expusă agricultura românescă anul viitor“, susţine reprezentantul AROPA. În plus, nici varianta înlocuirii acestora nu este o alternativă, din cauza lipsei fondurilor celor 32 de firme care deţin astfel de aparate.
Preşedintele AROPA spune că, în acest moment, nu există alternativă viabilă prin care serviciile pentru agricultură prestate de către aeronavele AN 2 şi KA 26 să fie făcute cu alt tip de aparate, pentru că în afară de cei ce deţin aceste elicoptere şi avioane, alţi furnizori de servicii smilare nu există în România.