Firma de consultanţă Wise Finance Solutions (WFS), specializată în accesarea fondurilor europene, a realizat o analiză a pieţei de investiţii şi afaceri locale pentru a identifica cele mai potrivite domenii în care antreprenorii români să investească.
Variantele unor investiţii profitabile pot fi multiple, în măsura în care sunt în deplină conformitate cu capacitatea financiară, aptitudinile, cunoştinţele şi competenţele celor care le iniţiază sau dacă, pur şi simplu, îşi găsesc o cerere susţinută în piaţă. Analiza Wise Finance Solutions arată că o modalitate alternativă pentru a intra în piaţă, demnă de luat în calcul pentru antreprenorii mai curajoşi, ar putea fi achiziţionarea unei francize naţionale sau internaţionale, iar din acest punct de vedere posibilităţile sunt nenumărate.
'Cred cu tărie că nu există un singur răspuns universal valabil pentru toţi potenţialii antreprenori, iar în afacerile în care m-am implicat până acum n-am fost şi nu voi fi adeptul unui 'reţetar' pe tema profitabilităţii domeniilor de investiţie. Un factor esenţial pentru relansarea economică este valorificarea celor mai bune avantaje de care dispune România. Aici aş include specializările de vârf din producţie, cercetare şi inovare, dar şi resursele locale de calificare şi initiaţive antreprenoriale', a apreciat Bogdan Hossu, fondator WFS.
Când vine vorba de domeniile în care se poate investi cel mai bine, folosind ajutoare de stat sau proiecte pe fonduri europene, acestea trebuie să fie cele în care antreprenorul consideră că poate genera profit pe termen mediu şi lung, pentru asigurarea îndeplinirii indicatorilor financiari. Totodată, în cele mai multe dintre cazuri, se recomandă ca acest domeniu să nu fie unul necunoscut solicitantului finanţării, pentru a asigura proiectului de finanţare o implementare corespunzătoare. În conformitate cu Strategia Naţională pentru Competitivitate 2015-2020, pot fi identificate cele 10 sectoare economice cu potenţial competitiv, prioritizate de către Guvern în următoarea perioadă, iar acestea vizează: turismul şi ecoturismul, textile şi pielărie, lemn şi mobilă, industrii creative, industria auto şi componente pentru automobile, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, procesarea alimentelor şi băuturilor, sănătate şi produse farmaceutice, energie şi management de mediu, bioeconomie (agricultură, silvicultură, pescuit, acvacultură), biofarmaceutică şi biotehnologii.
Antreprenorul trebuie să aibă în vedere, când vine momentul alegerii domeniului de investiţie, corelarea iniţiativelor de dezvoltare la nivel sectorial, teritorial şi al societăţii pentru formarea eficientă şi integrată a avantajelor competitive. Fie că este vorba de producţie agricolă, comerţ online sau exporturi de produse precum vin, dulciuri, cosmetice sau detergent, România este deja prezentă şi pe piaţa internaţională. În prezent, mărci binecunoscute în industria locală a bunurilor de larg consum ajung la consumatorii din China sau Statele Unite ale Americii. Cu toate acestea, Bogdan Hossu consideră că doar în contextul atragerii investiţiilor străine directe către sectoare care pot contribui la realizarea de exporturi masive, precum industria prelucrătoare, România ar putea deveni un reper pe hartă internaţională.
Sursa: Agerpres