Ahold Delhaize investește 150 de milioane de euro în extinderea Profi în România

Retailerul olandezo-belgian Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image și al lanțului de magazine Profi, pe care l-a preluat în 2024, a anunțat investiții suplimentare de aproximativ 150 de milioane de euro pentru deschiderea a circa 100 de magazine noi. Compania estimează că, în 2025, Profi va contribui cu venituri suplimentare de 3 miliarde de euro.

Ahold Delhaize se concentrează anul acesta pe integrarea magazinelor Profi

Ahold Delhaize se concentrează anul acesta pe integrarea magazinelor Profi în ecosistemul său din România, consolidând astfel poziția de lider pe piața retailului alimentar. Retailerul a preluat aproximativ 1.700 de supermarketuri și magazine de proximitate din urban și rural, iar expansiunea prevede încă 100 de noi unități sub bannerul Profi.

Compania a subliniat că procesul de integrare a Profi ar putea duce la o ușoară scădere a profiturilor din Europa în primul an de la preluare, dar aceasta va fi compensată de alte regiuni.

„Pe măsură ce ne îndreptăm spre 2025, avem mai multe pârghii la dispoziție, ceea ce ne oferă multă flexibilitate pentru a naviga în acest mediu. Având ca ghid strategia noastră „Să creștem împreună” și modelul nostru de creștere, puteți conta pe noi să menținem un ritm constant pe măsură ce ne îmbogățim capacitățile omnichannel, stimulăm creșterea loialității clienților și ne extindem raza de acțiune.

Vom prioritiza și vom extinde sfera de aplicare a investițiilor în prețuri, vom accelera deschiderea și remodelarea de noi magazine și vom extinde tehnologiile care au un istoric dovedit și de succes, cum ar fi platforma noastră de comerț electronic PRISM și tehnologia noastră Gambit pentru media de retail.

În același timp, ne vom concentra și pe integrarea Profi, cel de-al 17-lea mare brand local al nostru, în România, care va adăuga 3 miliarde de euro în vânzări”, a declarat Frans Muller, președinte și CEO al Ahold Delhaize, în cadrul prezentării rezultatelor financiare pentru T4 2024.

Pentru susținerea acestei expansiuni, retailerul intenționează să accelereze procesul de deschidere și modernizare a magazinelor Profi, implementând totodată tehnologii avansate pentru optimizarea experienței clienților. Platforma de comerț electronic PRISM și tehnologia Gambit pentru media de retail sunt două dintre soluțiile menționate de companie pentru a sprijini dezvoltarea rețelei sale din România.

Profi
SURSA FOTO: Profi

Ahold Delhaize a raportat vânzări nete de 23,3 miliarde de euro

Pentru trimestrul al patrulea, Ahold Delhaize a raportat vânzări nete de 23,3 miliarde de euro, în creștere cu 0,6% în rate de schimb constante și cu 1% în rate de schimb reale. La nivel anual, compania a înregistrat vânzări nete de 89,4 miliarde de euro, cu 0,9% mai mult față de 2023. Din această sumă, Europa a generat 35,1 miliarde de euro, după o creștere de 3,5%.

„O mare parte din succesul nostru din ultimii ani a fost determinată de capacitatea noastră de a rămâne competitivi prin menținerea unei baze de active în care am investit. Avem planuri de investiții brute de aproximativ 2,7 miliarde euro pentru 2025, ceea ce  reflectă orientările noastre anuale pe termen lung. Vom investi în mod decisiv și concentrându-ne pe prioritățile noastre strategice – de asemenea, pentru a valorifica mai multe oportunități din tehnologie și sustenabilitate.

Pe lângă investițiile orientate către clienți prin remodelări și magazine noi, care vor reprezenta aproximativ două treimi din creșterea cheltuielilor de capital în 2025 comparativ cu anul trecut, vom investi, de asemenea, mai mult în distribuția și infrastructura tehnologică, pentru a susține creșterea pe termen lung și oportunitățile de eficientizare a marjei”, a mai transmis SEO-ul potrivit căruia „anul a început bine”.

Ahold Delhaize a devenit lider al pieței retailului alimentar din România

Ahold Delhaize a devenit lider al pieței retailului alimentar din România în urma achiziției Profi de la MidEuropa Partners, finalizate la 3 ianuarie 2025.

„Combinația va completa și va extinde prezența existentă a Ahold Delhaize în România pentru a deservi mai bine zonele urbane și rurale. Potrivirea puternică a formatelor și ofertele Profi și Mega Image către clienți le vor permite să servească mai bine consumatorul român, stimulând atât creșterea vânzărilor, cât și profitabilitatea”, anunța compania la momentul aprobării tranzacției de către autoritățile române, în decembrie 2024.

Expansiunea pe piața românească vine într-un context în care Ahold Delhaize își consolidează poziția pe mai multe piețe internaționale. Cu o prezență puternică în 17 țări, grupul își propune să continue investițiile în digitalizare și sustenabilitate, mizând pe dezvoltarea unor soluții eficiente pentru aprovizionare și logistică. În România, integrarea Profi în rețeaua Ahold Delhaize este privită ca un pas strategic pentru creșterea cotei de piață și diversificarea ofertei disponibile consumatorilor.