Clienții Raiffeisen Bank, probleme la plata cu cardul
Vineri, pe data de 30 august, românii care au carduri de debit la Raiffeisen Bank întâmpină probleme la plata cu cardul.
„În acest moment înregistrăm un incident în ceea ce privește tranzacționarea cu cardul de debit”, spune un mesaj al robotului, atunci când clienții apelează call center-ul băncii.
Nu se știe de când datează problemele și nici când vor fi rezolvate. De asemenea, reprezentanții băncii nu au fost disponibili pentru a oferi un punct de vedere.
Raiffeisen Bank are peste 2,2 clienți în România
Raiffeisen Bank se numără printre cele mai mari bănci din România. În țară, banca operează sub numele de Raiffeisen, după preluarea fostei Bănci Agricole.
Potrivit informațiilor de pe site-ul său, Raiffeisen Bank are în România peste 2,2 milioane de clienți, atât persoane fizice, cât și juridice. Banca operează prin 284 de sucursale și are mai mult de 4.800 de angajați.
Conform datelor Băncii Naționale a României (BNR) din 2023, Raiffeisen Bank ocupă locul șase în topul băncilor din România, având active în valoare de 70,2 miliarde de lei.
Raiffeisen Bank se află sub supravegherea atentă a autorităților din SUA din cauza operațiunilor pe care le continuă în Rusia. În ultimele luni, Statele Unite au amenințat cu retragerea accesului băncii la tranzacțiile în dolari, o măsură care, conform Reuters, ar echivala cu o sentință de moarte pentru instituția financiară. Americanii exercită presiuni pentru ca banca austriacă să își retragă activitățile din Rusia.
Clienții Raiffeisen Bank International nu mai au voie sa transfere
Amintim că începând din data de 2 septembrie, clienții persoane fizice ai subsidiarei Raiffeisen Bank International (RBI) din Rusia nu vor mai putea efectua transferuri internaționale în valute străine, cu excepția rublei, a anunțat banca austriacă, citată de Reuters.
Această restricție face parte dintr-o strategie mai largă a RBI de a reduce expunerea la piața rusă, în contextul presiunilor exercitate de autoritățile de reglementare.
Raiffeisen Bank a specificat că această măsură va fi aplicată doar clienților individuali și nu va avea impact asupra anumitor companii mari și internaționale care desfășoară activități comerciale semnificative. Decizia este luată în conformitate cu cerințele impuse de Banca Centrală Europeană (BCE). Mai multe puteți citi aici.