Tentative de fraudă prin apeluri telefonice
Banca Transilvania îi avertizează pe clienți cu privire la creșterea alarmantă a tentativelor de fraudă prin apeluri telefonice. Aceasta avertizare vine după ce, în ultimele săptămâni, s-a constatat o intensificare a numărului de persoane contactate de pe numere necunoscute sau chiar de pe numere care par a aparține băncii, solicitând informații confidențiale.
Clienții primesc apeluri suspecte în care li se solicită informații despre carduri sau instalarea unei aplicații. Deși apelul pare a fi de la bancă, în realitate este unul fraudulos.
Banca Transilvania atrage atenția asupra faptului că, în aceste apeluri, infractorii cibernetici cer date sensibile, precum numărul cardului, parole, coduri PIN sau îi îndeamnă pe clienți să instaleze aplicații neoficiale care pretind că sunt de la BT. De asemenea, există cereri de a efectua transferuri de bani în alte conturi, invocând diverse motive. Banca Transilvania subliniază că nu va solicita niciodată astfel de informații prin telefon și recomandă clienților să fie extrem de atenți.
„Dacă primiţi un apel suspect în care vi se cer datele cardului, parole sau vi se solicită să instalaţi aplicaţii neoficiale, nu daţi curs cererilor ţi contactaţi-ne cât mai curand posibil”, au transmis reprezentanții instituției.
În plus, banca le reamintește clienților că nu va solicita niciodată astfel de informații prin telefon sau mesaje. Prin urmare, oricine se confruntă cu astfel de situații este sfătuit să nu răspundă. Astfel, banii de pe card vor rămâne în siguranță, iar tentativele de fraudă vor fi eliminate.
Clienții altor bănci importante din România, precum BCR, BRD, CEC sau ING, se confruntă și ei cu aceleași probleme. Este esențial să nu răspundă solicitărilor de acest tip, venite din partea unor persoane care pretind că sunt angajați sau reprezentanți ai acestor bănci și care cer date sau documente cu caracter personal sau transferuri de bani pentru diverse motive.
Avertisment similar lansat de BRD
Amintim că recent, BRD a emis un avertisment asemănător. Instituția și-a informat clienții despre o nouă tentativă de fraudă care se desfășoară prin apeluri telefonice suspecte. Escrocii utilizează metode din ce în ce mai sofisticate pentru a înșela oamenii, pretinzând că sunt angajați ai băncii și încercând să obțină acces la datele personale și bancare ale acestora.
Conform BRD, escrocii utilizează apeluri care par autentice, imitând vocea și tonul oficial al angajaților băncii, pentru a câștiga încrederea clienților și a obține informații sensibile, cum ar fi numerele de card, codurile PIN sau alte date de securitate. Mai multe puteți afla aici.