BCR atrage atenția unui nou tip de fraudă. Amenințarea Ransomware
BCR atrage atenția unui nou tip de fraudă. În ultimii doi ani, amenințarea ransomware a devenit tot mai agresivă, iar IMM-urile reprezintă o țintă principală pentru atacatori, deoarece sunt mai predispuse să plătească pentru recuperarea datelor.
BCR atrage atenția unui nou tip de fraudă. Un studiu global realizat de Spiceworks relevă că una din cinci companii mici și mijlocii a fost victima unui atac ransomware în ultimul an. Acest tip de atac presupune criptarea datelor utilizatorilor, urmată de o cerere de recompensă pentru restabilirea accesului. În 2016, s-au înregistrat aproximativ 4.000 de atacuri ransomware zilnic, numărul acestora crescând cu 300% față de anul anterior.
BCR atrage atenția unui nou tip de fraudă. Recent, atacatorii își îndreaptă atenția tot mai mult către companii, având ca scop obținerea unor sume mai mari de bani, confirmând astfel previziunile Bitdefender pentru 2017: ransomware-ul evoluează spre victime cu un potențial financiar ridicat.
Infractorii investesc resurse suplimentare în dezvoltarea unor sisteme avansate care le permit să identifice automat victimele. Astfel, ei pot face diferența între utilizatorii obișnuiți și companii, alegând să le șantajeze pe cele din urmă pentru sume considerabile. Specialiștii avertizează că versiunile viitoare ale ransomware-ului nu se vor limita doar la criptarea fișierelor și solicitarea de recompensă.
O nouă tendință este șantajul digital, în care atacatorii amenință cu publicarea documentelor furate pe internet dacă plata nu este efectuată. Chiar dacă victimele își pot recupera datele fără a plăti, expunerea acestora public poate provoca prejudicii majore de imagine și securitate.
La ce trebuie să fim atenți
BCR garantează securitatea completă a tranzacțiilor efectuate prin intermediul băncii, însă este esențial ca fiecare utilizator să fie vigilent și să acorde atenție măsurilor de siguranță atunci când folosește calculatorul, tableta sau telefonul mobil în afara mediului bancar.
Trebuie menționat că, de obicei, mesajele transmise de bancă sunt personalizate cu numele și prenumele tău și nu solicită niciodată informații confidențiale.
E-mailurile primite trebuie analizate cu atenție, pentru a evita capcanele infractorilor cibernetici. Una dintre cele mai frecvente metode de înșelăciune este trimiterea unui mesaj care pretinde că banca ți-a blocat brusc accesul la conturile tale. De obicei, atacatorii invocă fie o datorie fictivă, fie necesitatea actualizării datelor personale. Totuși, trebuie să știi că, în astfel de situații, banca te va contacta și telefonic pentru confirmare.
De asemenea, acordați atenție modului în care este redactat e-mailul, deoarece astfel de mesaje, trimise în numele băncii, conțin adesea greșeli gramaticale și ortografice, un semn clar al unei posibile fraude.
Este important să faceți diferența între codul PIN și codul CVV (Card Verification Value). CVV-ul este un număr format din trei cifre, imprimat pe spatele cardului de debit sau de credit, fiind solicitat de majoritatea comercianților online pentru a verifica autenticitatea deținătorului cardului.
Dacă le confundați și ajungeți să divulgi PIN-ul, riști ca persoanele nepotrivite să obțină acces la conturile tale. De aceea, este esențial să păstrezi acest cod doar pentru tine, protejând astfel siguranța banilor tăi.
Pentru a naviga în siguranță pe internet, specialiștii în securitate cibernetică recomandă utilizarea unei soluții de protecție performantă și mereu actualizată, mai precizează BCR.
Cei trei „NU” de la BCR
NU divulga informații confidențiale, cum ar fi numărul contului sau al cardului, codul PIN, CVV, codul de utilizator pentru e-banking sau parola personală, deoarece acestea pot fi folosite de persoane neautorizate pentru a-ți accesa contul. Utilizează o soluție de securitate performantă, care te ajută să diferențiezi între site-urile periculoase, ce pot colecta parole sau date bancare, și cele sigure.
NU transmite nimănui userul și parola de logare, codurile de acces pentru aplicația George și NU divulga codurile de securitate generate de aplicație pentru autorizarea plăților sau informațiile de pe card (număr, CVV, dată expirare).
NU permite accesul remote persoanelor necunoscute la dispozitivul tău și NU instala aplicații la cererea acestora, indiferent de motivul invocat, deoarece astfel pot prelua controlul asupra dispozitivului tău.