Prețuri mai mari pentru șoferi. Prețul combustibililor a început la stațiile de carburanți din România, după aproape două luni de scădere. De exemplu, benzina standard și motorina au depășit pragul de 7 lei în unele localități.

Vești proaste pentru șoferi

Mai rău, conflictul din Orientul Mijlociu ar putea provoca și alte scumpiri. Amintim că scumpirile din ultimele zile vin după o perioadă semnificativă în care combustibilii s-au ieftinit progresiv.

În Oradea, benzina standard costă între 6,94 și 7,06 lei/litru. A fost pentru prima dată, în ultimele două luni, când prețul acestui tip de combustibil a depășit pragul de 7 lei.

Românii sunt foarte nemulțumiți de aceste prețuri

În București, prețul mediu al benzinei standard este de 6,99 lei/litru. Cel al motorinei este de 7,06 lei/litru. Mulți șoferi s-au arătat foarte nemulțumiți de aceste scumpiri și au spus că nu mai fac plinul așa cum obișnuiau.

Trebuie menționat că scumpirea carburanților este determinată de creșterea prețului țițeiului. Acesta este de aproape 80 de dolari pe baril.

Un alt factor important este situația din Orientul Mijlociu, care aduce nesiguranță în piață.

Cele mai recente estimări arată că cererea de carburanți este în creștere în România. Este vorba despre un procent de 5% în primul semestru al acestui an.

masini soferi trafic
SURSA FOTO: Dreamstime

Șoferii care preferă mașinile pe benzină sau pe diesel au parte de vești relativ bune

În altă ordine de idei, șoferii care preferă mașinile pe benzină sau pe diesel au parte de vești relativ bune. Partidul Popular European (PPE) a atras marți atenția asupra necesității ca Uniunea Europeană să reevalueze decizia de a interzice vânzarea de automobile cu motoare pe combustie începând cu 2035.

Amintim că PPE este cea mai influentă grupare din Parlamentul European. Această recomandare a venit pe fondul agravării dificultăților întâmpinate de industria auto, care se confruntă cu multe probleme.

Totuși, PPE nu a solicitat direct o amânare a măsurilor. Gruparea a recomandat UE să adopte o „perspectivă neutră din punct de vedere tehnologic”.

Astfel, ar putea însemna oferirea de derogări pentru utilizarea combustibililor sintetici și explorarea unor alternative la electrificare.

În 2026, Comisia Europeană va evalua progresele înregistrate de statele membre în ceea ce privește atingerea controversatului obiectiv de a interzice vânzarea de automobile noi cu motoare pe combustie începând din 2035, măsură criticată de mulți.