În urmă cu câteva luni, cea mai valoaroasă companie din lume, Apple, a decis, în aroganța ei, să elimine de pe noile dispozitive iPhone un instrument foarte popular pe toate smartphone-urile doar pentru că acesta era construit de o companie rivală. Le-a oferit însă la schimb un serviciu similar dezvoltat intern, care, în cele din urmă, s-a dovedit un eșec de proporții.
Vă mai amintiți cum, în urmă cu câteva luni, Apple a scos de pe noile iPhone 5 hărțile Google, oferind drept compensare serviciul de hărți dezvoltat intern de companie?
Ei bine, hărțile Google s-au întors acum pe terminalele iPhone, după ce hărțile Apple au atras numeroase reclamații din partea utilizatorilor. În urma acestui eșec, un director executiv al Apple a fost concediat, iar directorul general executiv (CEO) a trebuit să își prezinte public scuzele.
Aplicația Google Maps va fi compatibilă cu orice dispozitiv iPhone sau iPod Touch care rulează cu sistemul de operare iOS 5.1 sau o versiune mai nouă, a spus compania pe un blog, informează Reuters.
Apple a lansat la începutul lunii septembrie propriul serviciu de navigare și a renunțat la Google Maps odată cu lansarea iPhone 5 care rula cu sistemul de operare iOS 6.
Utilizatorii s-au plans că serviciul de hărți al Apple, bazat pe echipament de navigare olandez și date pentru hărțile digitale de la TomTom, conține erori și îi lipsesc obiectivele principale, cele care au făcut hărțile Google atât de populare.
În octombrie, lui Scott Forstall, un locotenent pentru multă vreme al co-fondatorului Steve Jobs, i s-a cerut să părăsească compania, parțial pentru că a refuzat să își asume responsabilitatea pentru eșecul programului de navigare.
În timp ce hărțile Apple ofereau vederi panoramice ca din avion pentru principalele orașe, ele nu aveau informații despre direcțiile de circulație sau depre restricțiile de trafic și făcea greșeli flagrante de genul plasării unui oraș în mijlocul oceanului.
Aceste lucruri au ajuns la CEO Apple, Tim Cook, care s-a scuzat către utilizatorii frustrați de serviciul de navigare și, într-o mișcare neobișnuită pentru un grup de consumatori din SUA, i-a direcționat către serviciile de la companiile rivale, cum ar fi hărțile Google.